پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 8461
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ آبان, ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    یک نفر بر کرسی ریاست اداره آب سه شهرستان غرب مازندران:

    معارفه رئیس امور آب رامسر به ریاست اداره آب شهرهای تنکابن و عباس آباد/ از معرفی رئیس جدید در رامسر خبری نبود

    رئیس اداره امور آب رامسر صبح امروز به عنوان رئیس اداره امور آب شهرستان های تنکابن و عباس آباد معارفه شد و طبق این ابلاغ وی مسئولیت امور اداره آب سه شهرستان غرب مازندران را برعهده گرفته است.

    به گزارش نیمه پر، حمیدرضا افقی رئیس اداره آب رامسر صبح امروز به عنوان رئیس اداره امور آب شهرستان های تنکابن و عباس آباد معارفه شد.

    بنا بر شنیده ها مراسم معارفه رئیس جدید اداره امور آب شهرستان رامسر در روز های آینده برگزار می شود که هنوز به طور قطعی از هیچ منبع رسمی به رسانه ها اعلام نشده است.

     مسئولیت امور اداره امور آب شهرستان رامسر تا معرفی رئیس جدید بر عهده حمید رضا افقی رئیس اداره آب رامسر که در حال حاضر از سمتش تودیع نشده، می باشد.

    اداره امور آب در شهرستان رامسر  به علت آلودگی همیشگی و گل آلود بودن آب شرب خانگی در بسیاری از مناطق مختلف شهری و روستایی بعد از هر بارش بارانی مورد انتقاد شدید همیشه مردم بوده است و در این بین با توجه به فرسودگی شبکه انتقال آب و تکمیل نشدن تصفیه خانه آب شرب شهرهای رامسر که نیازمند اعتبار و تصمیمی استانی و کشوری می باشد این اداره اقدامی جز صبر و تلاش در جهت پیگیری امور نداشته است.

    انتشار یافته: ۱
    1. روستای چالکرود که در ورودی شهرستان رامسر واقع شده است و سال هاست که شاهد عدم توجه مسئولین به این روستا هستیم ، با گشت زمان مشکلات روستای چالکرود نیز افزایش پیدا میکند.عدم توجه مسئولین شهرستان علت عمده این مشکلات می باشد. از جمله مشکلات روستا میتوان به نبود روشنایی در خیابان اصلی اشاره کرد که خطرات زیادی را در پی دارد ، جان باختن افراد در اثر تصادفات رانندگی و خسارت های مالی در اثر بروز تصادف در این منطقه را میتوان با روشنایی در این خیابان کاهش داد. با وجود پتانسیلی که رودخانه چالکرود میتوان قسمتی از بودجه روستا را از طریق آن کسب کرد و درآمد حاصل از رودخانه صرف مصارف عمرانی روستا شود ولی متاسفانه برداشت های انحصاری یک فرد باعث شده است که سود حاصل از این درآمد تنها به یک شخص برسد و حتی قسمت کمی از درآمد حاصل از رودخانه چالکرود برای روستا هزینه نشود. وضعیت حاشیه رودخانه هم به توجه ویژه احتیاج دارد . در حاشیه رودخانه چالکرود و در مرز بین روستای چالکرود و بصلکوه شاهد انباشت زباله و نخاله های ساختمانی هستیم که چهره بدی به منطقه داده است و در فصل برداشت مرکبات و شروع کار انبار های مرکبات در منطقه شاهد انباشت زباله مرکبات در حاشیه رودخانه هستیم . از طرف دیگر نبود عقب نشینی در کوچه ها و وجود علف های هرز با توجه به این که فصل بازگشایی مدارس شده است رفت و آمد را برای دانش آموزان و سایر اهالی دشوار کرده است. دیوار هایی که با وجود قدیمی بودن و احتمال ریزش به یکباره قسمتی از آن با فنس ها ترمیم میشود تنها به این علت که صاحب آن باغ حاضر به عقب نشینی دیوار نیست و یا اینکه صاحب ملکی دیوار چینی خود را بدون عقب نشینی انجام میدهد زیرا با کارمند یکی از ادارات شهرستان آشناییت فامیلی دارد. با توجه به اینکه در روستای چالکرود هتل بزرگ ملکشاه و مرکز پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد که باید منبع درآمد خوبی برای روستا باشند اما آنها هیچ منفعتی برای روستای چالکرود ندارند و فقط از پتانسیل روستا در حال بهره برداری هستند ، حتی میتوان از تابلوهای تبلیغاتی این مراکز کسب درآمد نمود ولی تنها شاهد تبلیغات آنها در حاشیه خیابان اصلی هستیم. ازورودی چالکرود تا پل نسارود که کمتر از دو کیلو متر میباشدحریم عرض گذر جا ده اصلی بدلیل قرار گرفتن در محدوده روستایی از آکس به مقدار ۳۸/۵ متر میباشد، در حالی که قبل و بعدازاین محدوده حریم به ۲۲/۵ می رسد و این موضوع باعث شده که هیچ گونه ساخت و سازی صورت نگیرد .آیااگر قرار است در این محور اقدامی صورت گیردفقط وفقط مربوط به همین دو کیلومتر میباشد؟! شاید حل این مشکلات برای مسئولین شهرم چندان دشوار نباشد ، و در این مدت به دلیل توجه نداشتن به چالکرود نتوانسته اند این مشکلات را حل کنند زیرا در اکثر مراسمی که در روستای چالکرود برگزار می شود با وجود دعوت از مسئولین عزیز شهرستان هیچکدام از این عزیزان در مراسم حضور پیدا نمیکنند و بگونه ای میتوان گفت روستای چالکرود جزئی از شهرستان رامسر نیست و مانند یک منطقه دور افتاده توجه ای به آن نمیشود. شاید باید مانند زمانی که خیابان شهید خلعتبری نیاز به ترمیم آسفالت داشت دست به تهدید و بستن خیابان بزنیم بلکه قسمتی از این مشکلات رفع شود شاید تهدید در حال حاضر بهتر جواب دهد !!! فقط میتوان گفت کاش کمی به روستای ما هم توجه میشد کاش یکی از مسئولین شهر ساکن روستای ما بود …….
      (اهالی و جوانان روستای چالکرود) پی نوشت:
      مسؤلین مربوطه توجه داشته باشند در صورت رفع نشدن موارد ذکر شده عواقب آن غیر قابل کنترل خواهد بود.
      رونوشت:
      فرماندار شهرستان رامسر معاونت فرماندار رامسر امام جمعه محترم شهرستان ریاست اداره اطلاعات شهرستان رامسر فرماندهی سپاه رامسر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان رامسر ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان رامسر بخشدار محترم شهرستان رامسر ریاست محترم شورای بخش مرکزی شهرستان رامسر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی