پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 7796
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ مهر, ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > گزارش و گفتگو > ویژه ها
  •   

    دهیار نمونه و برتر استانی و کشوری در بخش گردشگری عنوان کرد:

    روستای زیبای جنت رودبار در مسیر پیشرفت/ تقویت توان اقتصادی مردم با تکیه بر پتانسیل های بومی روستا

    دهیار نمونه و برتر استانی و کشوری در بخش گردشگری گفت: در طی دو سال گذشته توانستیم با تکیه بر ظرفیت های درونی و بومی روستا با ارائه و عرضه تولیدات محلی و بومی روستا و برگزاری جشنواره ها و برنامه های ابتکاری در حوزه گردشگری توان اقتصادی و مالی خانواداه ها و جوانان روستا را تقویت کنیم که این همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.

    به گزارش نیمه پر، مهرزاد خلعتبری دهیار روستای جنت رودبار که صبح روز گذشته در همایش بین المللی روز جهانی گردشگری در سالن همایش های برج میلاد که با حضور ربیعی وزیر کار، حسن قشقاوی، معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان،‌ محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد به عنوان دهیار برتر روستای بوم گردی هدف گردشگری مورد تجلیل قرار گرفت.

    پیش از این خلعتبری به عنوان دهیار برتر و نمونه استان مازندران انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته بود.

    به همین منظور مهرزاد خلعتبری در گفتگویی با خبرنگار نیمه پر ضمن تسلیت به خانواده های حجاج جان باخته در حادثه ناگوار سرزمین منا گفت: از مدتی که به عنوان دهیار در روستای جنت رودبار انتخاب شدم تمام تلاشم را به کار گرفتم تا در راستای تقویت توان اقتصادی و مالی خانواده ها گام بردارم.

    IMG_1618

    وی افزود: با برگزاری جلسات، گرفتن مشورت ها از افراد با تجربه و متخصص و همکاری همه ادارات و نهاد ها در استان مازندران و شهرستان رامسر توانستیم با وحدت و ارائه یک کار دسته جمعی با شورای اسلامی و مردم مهمان نواز روستای جنت رودبار روش های متعددی را برای جذب گردشگر و عرضه تولیدات بومی و محلی به کار بگیریم.

    دهیار نمونه و برتر استانی روستای جنت رودبار در ادامه بیان داشت: برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ توانستیم با برنامه ریزی مناسب و همکاری فرماندار محترم جشنواره ملی گل گاو زبان که جز گیاهان دارویی با حجم کاشت بسیار بالا در روستای جنت رودبار است را برگزار کنیم.

    وی اظهار داشت: حضور رسانه های مختلف خبری اعم از صدا و سیما و خبرنگاران کشوری، استانی و شهرستانی و انعکاس اخبار اولین جشنواره ملی گل گاو زبان شروع خوبی برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر منطقه دهستان جنت رودبار به ویژه روستای جنت رودبار بود.

    وی تصریح کرد: ابتکار برگزاری جمعه بازار سنتی در روزهای جمعه با حضور بانوان روستا و عرضه انواع تولیدات محلی اعم از سبزیجات، لبنیات، صنایع دستی، عسل کوهستان و دیگر اقلام موجب شد رونق بسیار خوبی را در بخش اقتصاد گردشگری در زوستا داشته باشیم.

    خلعتبری در ادامه با بیان اینکه ایجاد و برگزاری جمعه بازار سنتی در روستای جنت رودبار جان دوباره به اقتصاد و تولیدات محلی روستائیان بخشید گفت: برای سال ۹۴ نیز در دومین سال پیاپی دومین جشنواره ملی گل گاو زبان را در فصل بهار با ارائه برنامه های مختلف اعم از همایش پیاده روی، نمایشگاه آثار و ابزارهای سنتی و کشاورزی سال های گذشته و عرضه تولیدات محلی برگزار کردیم که موجب شناخت بیشتر گردشگران و مسافران داخلی و خارجی شد.

    photo_2015-09-27_20-04-59

    وی خاطر نشان کرد: روستای جنت رودبار به عنوان روستای پایلوت طرح بومگردی در استان مازندران انتخاب شده است و با وجود اینکه هنوز در اول راه هستیم در سال جاری زمان هایی می شد که همه اقامتکاه های شخصی که اکثرشان به صورت سنتی، چوبی و کاه گلی با وجود امکانات بهداشتی و رفاهی بودند پر می شد و مسافران و گردشگران در محوطه های روستا شب را سپری می کردند.

    وی اضافه کرد: همه این موارد نشان از زیبایی و ظرفیت های بالقوه منطقه جنت رودبار دارد که با برنامه ریزی مناسب از سوی فرمانداری، بخشداری، شورای بخش مرکزی ، اداره میراث فرهنگی و همه ادارات و نهاد ها به همراه شورای اسلامی روستای جنت رودبار و متخصصان حوزه گردشگری در تلاش هستیم که این ظرفیت ها را احیا و ایجاد کنیم.

    دهیار روستای جنت رودبار بیان کرد: در طی دو سال گذشته توانستیم با تکیه بر ظرفیت های درونی با ارائه و عرضه تولیدات محلی و بومی روستا و برگزاری جشنواره ها و برنامه های ابتکاری در حوزه گردشگری اقتصاد و توان مالی خانواداه ها و جوانان روستا را تقویت کنیم که این همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.

    وی تاکید کرد: بر این باور هستیم که روستای جنت رودبار را فقط در فصل بهار و تابستان نبینیم و گردشگری پاییزه و زمستانه را نیز در دستور کار و برنامه ریزی های خود داریم تا گردشگران و مسافران بتوانند از پتانسیل ها و زیبایی های فصل پاییز و زمستان در منطقه جنت رودبار استفاده کنند.

    وی در پایان ضمن تشکر از حسین سروی فرماندار رامسر، محسن مداح بخشدار مرکزی، شورای بخش مرکزی، حسین متاجی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشکری و همه مسئولان ادارات و نهادها و شورای اسلامی و مردم روستای جنت رودبار گفت: امیدوارم که در سال های آینده شاهد پیشرفت روز افزون طرح های گردشگری در روستای جنت رودبار باشیم زیرا دهستان جنت رودبار و روستاهای حومه آن بخصوص مرکز دهستان که روستای جنت رودبار است ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی را در جهت رشد صنعت گردشگری و رضایت توریست و مسافر را برای ارائه خدمات رفاهی و اقامتی مناسب را دارا است.