پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 7741
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ مهر, ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر در خطبه های انتقادی این هفته نماز جمعه:

    حادثه سزمین منا نشانه بی کفایتی حکومت ملعون آل سعود است/ درصورت تداوم بی مهری ها نماینده عالی دولت را در رامسر نمی پذیریم

    امام جمعه رامسر گفت: حادثه ناگوار و غم انگیز سزمین منا نشانه بی کفایتی حکومت ملعون و خبیس آل سعود می باشد که نشأت گرفته از فرمانبری و غلام حلقه به گوش بودن استکبار جهانی در رأس آمریکا و اسرائیل جعلی است.

    به گزارش نیمه پر، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در خطبه های نماز جمعه امروز در بین نماز گزاران رامسری گفت: در ماه ذی الحجه هستیم و موسم حج نیز در سزمین وحی در حال برگزاری می باشد، عید سعید قربان را با تمام شادمانی اش و بزرگی اش پشت سر گذاشتیم اما در آغازین ساعات صبح پنج شنبه متوجه شدیم که عزیزان مهمان سرزمین وحی به واسطه بی کفایتی آل سعود و بی توجهی این خاندان خبیس و ملعون دعوت حق را لبیک گفتند.

    وی افزود: در این حادثه ناگوار بیش از ۱۳۰۰ حاجی بیت الله الحرام جان باختند و بیش از ۲۰۰۰ نفر در بیمارستان ها به سر می برند و عده ای از این حجاج نیز مفقود هستند و خبری از آنها در دسترس نیست.

    امام جمعه رامسر اظهار داشت: حجاج کشورهای مختلف در سزمین منا از دیروز تا به امروز به واسطه این اتفاق خون گریه می کنند که در این بین حجاج ایرانی از جمله زائرین استان مازندارن و شهرستان رامسر نیز به علت جان باختن همسفران خود محزون و گریان هستند.

    وی در ادامه بیان داشت: حکومت آل سعود تقصیر این اتفاق را به گردن حاجیان آفریقایی می اندازد و یا حادثه جرثقیل که درمقام ابراهیم جان انسان ها را گرفت به گردن باد و طوفان انداختند اما باید گفته شود که این جمعیت را که برای اعمال حج می روند هر ساله این امر انجام می شود اما این حکومت خبیس برای یک روز نمی تواند برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشد.

    وی خطاب به پادشاه و سرمداران حکومت آل سعود تصریح کرد: شما غلط می کنید به کشورهای یمن، سوریه و عراق لشکر کشی می کنید، شما غلام حلقه به گوشی هستید که می خواهید چند سالی بیشتر حکومت کنید و بدین منظور چنین رفتاری بی رحمانه  و خبیسانه را انجام می دهید.

    وی اضافه کرد: این حکومت ملعون چه فاجعه ای را به بار آوردند وجه خانه هایی را عزادار کردند و جان چه انسان های پاکی را به واسطه بی کفایتی خود گرفتید که مطمئناً نتیجه این کارها را در آینده نزدیک می بینید.

    حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب و اعلام سه روز عزای عمومی از طرف ایشان بیان کرد: مقام معظم رهبری که جانم به فدایش باشد، این عبد صالح، پیامی را به آل سعود دادند و آنها را متوجه خطایشان کردند و فرمودند که باید مسئولیت این اتفاق را بپذیرند.

    وی افزود: حکومت آل سعود خبیس و ملعون که غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل جعلی است را باید بشناسیم و باید بدانیم که فرمانبر استکبار جهانی است.

    وی ادامه داد: تاسف دارد از حقوق بشر و جوامع بین الملل که چشمشان را از این جنایت های هولناک بستند و پادشاه بی فکر آل سعود در بین این بی تفاوتی ها باز می گوید که ما به یمن حمله را ادامه می دهیم.

    وی با بیان اینکه شنیده شده در آن شرایط وزیر جنگ حکومت آل سعود می آید و با تعداد زیادی خودرو در سرمین منا و عرفات مانور قدرت و امنیت می دهد و اینگونه جان حجاج را گرفته است گفت: یقیقنا اختلافات شدید بین عربستان با مدیریت اسرائیل و آمریکا و هم پیمانانشان برنامه ریزی شده است و این اتفاقات در نتیجه همین اختلافات و برنامه ریزی ها بوده است.

    نماینده ولی فقیه در رامسر ابراز داشت: تمام رسانه ها در طی ساعات گذشته فقط سرزمین منا و اتفاقات به وجود آمده را پوشش دادند  و همه یمن و فلسطین و دیگر کشورها را فراموش کردند و این ها برنامه ریزهای دشمنان و اسرائیل جعلی است که حواس ها را برای مدتی هم که شده از جنایات در این کشورها پرت کنند.

    وی عنوان کرد: از همه رسانه ها و صدا و سیما، دولت و ملت که گوش به فرمان ولی زمان هستند تقدیر و تشکر می کنم.

    وی با اشاره به پیاده روی سراسری کشوری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده بود و به منظور پیام رهبر انقلاب و اعلام سه روز عزای عمومی توسط سپاه پاسداران لغو شد خاسصر نشان کرد:  این نشان از همراهی با ولی امر مسلیمن است و این مصیبت را به امام زمان (عج)  و نائب بر حقش امام خامنه ای تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم آمار جان باختگان دیگر افزایش پیدا نکند و مفقودین و کسانی که بیمارستان بستری هستند سالم و سلامت باشند.

    خطیب نماز جمعه رامسر ابراز داشت: در شهرستان رامسر هم در این اتفاق حجاجی جان خود را از دست دادند که به خانواده شان تسلیت می گوییم و  امیدواریم آنهایی که از رامسر تا به اکنون مفقود هستند و خبری از آنها نیست ان شاءالله سالم و سلامت باشند.

    وی در ادامه خطبه های خود به موضوع و شایعه انتقال واحد پردیس دانشگاه بین الملل رامسر که در چند هفته اخیر نیز مجددا به واسطه شیطنت برخی از افراد در دانشگاه علوم پزشکی استان بر سر زبان ها افتاده است و نگرانی هایی را برای مردم و قشر فرهیخته رامسر به وجود آورده گریزی زد و بیان کرد: نه افراطی هستم و نه زیادی طلبی دارم،  طلبه ای بیش نیستم و خود را نوکر مردم می دانم و استان مازندارن را یکپارجه از رامسر تا گلوکاه می بینم.

    وی اضافه کرد: سال های گذشته را ببیند که از استان ها دیگر برای کار به مازندران می آمدند اما امروز چه شده است که در حال حاضر ۱۵ سال است که رامسر جمعیتش اضافه نشده و بیکاری در این شهر گردشگری بیداد می کند.

    حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی تصریح کرد: مسئولین استان مازندارن مقصر هستند، ما به مردم بدهکار هستیم و باید نکته ای را بگوییم که مازندران باید یکپارچه دیده شود.

    وی با انتقاد شدید زا تغییرات زیاد در استان مازندران در سطوح مختلف مسئولیتی گفت: عمر مسئولین در مانزدارن چقدر است؟! چرا در یک سال چندین بخشدار، فرماندار و استاندر  تغییر می کند؟، چون به جای اینکه دست آنها را بیگریم پای آنها را می گیرم.

    وی ادامه داد: باید دست مسئولین و مدیران بگیرم و آنها را تقویت کنیم.

    امام جمعه رامسر با بیان اینکه بنده به هیچ گروه، حزب و جناحی بدهکار نیستم و توجهی هم ندارم و فقط در خط ولایت و سربازی ولی امر مسلمین هستم خاطر نشان کرد: امروز مازندارن باید یکپارچه و وحدت داشته باشد و مسئولین هم باید در حمایت از مردم حرف بزنند و از گرفتن صندلی ریاست خود واهمه نداشته باشند که اگر با خدا و مردم بمانند موفق و پیروز هستند.

    وی افزود: سفر رئیس جمهور محترم را به استان مازندران داریم که از همین حا تاکید می کنیم تقسیم عادلانه داشته باشید، آیا این سخن افراط است؟ آیا این زیاده خواهی است؟ می گوییم گلوگاه را ببینید رامسر را هم ببینید.

    وی در رابطه با شایعات و شیطنت های انتقال واحد پردیس دانشگاه بین الملل گفت: با همکاری و تلاش مسئولین و دلسوزان در تهران نامه ها و خمایت هایی را برای تثبیت واحد بین الملل از وزیر محترم بهداشت داشتیم اما باز در استان کار شکنی می کنند و دانشگاه علوم پزشکی با ما بازی می کند و این خیانت است.

    وی با اشاره به اینکه ما نسبت به دولت در همه زمینه ها حمایت ها را داشتیم  بیان کرد:  مسئولین استانی اعم از نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیر کل اطلاعات حمایت خود را داشتند و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی نیز موافق هستند اما بعضی از معاونین و دستگاه ها چون منافعشان در خطر است شیطنت می کنند.

    حجت الاسلام مرتضوی اضافه کرد: معاونت واحد دانشگاه بین الملل رامسر را گفتند ماموریتت تمام شده و او را انتقال دادند، معاونت مالی را منتقل کردند برای آنکه فقط تابلویی از دانشگاه بین الملل در رامسر بماند.

    وی اظهار داشت: ما شهر دانشگاهی و پردیس خود گردان را می خواهیم و به همین هم قانع هستیم اما شما چرا تا بدین حد زیاده خواه هستید؟

    وی در پایان گفت: در صورت ادامه بی مهری ها، کارشکنی ها و شیطنت ها برای انتقال واحد دانشگاه بین الملل نمانیده عالی دولت در سفر رئیس جمهور محترم را در رامسر راه نخواهیم داد و وی را نمی پذیریم.