پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 7666
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ شهریور, ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرمانده سپاه رامسر در نشست خبری با اصحاب رسانه:

    پیش بینی بیش از ۵۰ برنامه هفته دفاع مقدس در رامسر/ وحدت و تحکیم همدلی ها در جامعه باید حفظ شود

    فرمانده سپاه رامسر گفت: در برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس سال ۹۴ در رامسر بیش از ۵۰ برنامه پیش بینی شده است که به تمام ادارت و نهادها ابلاغ شد و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر این برنامه ها در راستای گرامی داشت این هفته به اجرا می رسد.

    به گزارش نیمه پر، سرهنگ محمد جعفری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و امام شهدا گفت: برای اجرای هر چه بهتر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس جلسات متعددی را در فرمانداری و ناحیه مقاومت سپاه برگزار کردیم و تمام تلاش خود را در جهت گرامی داشت این هفته می کنیم.

    وی افزود: در ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ صدام با حمایت های کشورهای استکباری همچون آمریکا به کشور و انقلاب نوپای ما به قصد ضربه زدن حمله کرد و جنگ را تحمیل نظام اسلامی و مردم مسلمان ما کرد.

    فرمانده سپاه رامسر بیان کرد: با اینکه نظام اسلامی ما نوپا بود اما مردم، بسیجیان، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدایت های امام خمینی (ره) پس از ۸ سال دفاع مقدس و فداکارانه پوزه صدام و استکبار جهانی را به خاک مالیدند.

    وی اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس ما از این نظر حائز اهمیت است که دشمنان ما تا به دندان مسلح بودند و کشورهای استکباری نیز از آنها حمایت می کردند اما مردم و نیروهای بسیجی و مسلح ما با فدا کردن جان خودشان و ایثارهای مثال زدنی نشان دادند که با مقاومت و ایستادگی می شود حتی یک وجب از خاک را هم به از دست ندهیم.

    وی در همین زمینه اضافه کرد: اکنون همه ما وظیفه داریم در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و رزمندگان فرهنگ دفاع مقدس که همان ایثار و شهادت است را به نسل جوان انقلاب اسلامی به نحو احسن انتقال دهیم تا در سایه همین فرهنگ بتوانیم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی به پیشرفت برسیم.

    جعفری در ادامه با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان رامسر بیان داشت: در برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس سال ۹۴ در رامسر بیش از ۵۰ برنامه پیش بینی شده است که به تمام ادارت و نهادها ابلاغ شد و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر این برنامه ها به اجرا می رسد.

    وی برخی از برنامه های هفته دفاع مقدس را اعلام کرد و گفت: برنامه صبحگاه مشترک نیروهای نظامی در اولین روز هفته دفاع مقدس به همراه رژه موتوری از سپاه رامسر تا گلزار شهدای زینبیه برگزار می شود.

    وی اعلام داشت: غبار روبی مزار شهدا، همایش پیاده روی خانوادگی، همایش تجلیل از ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس،المپیاد ورزشی بانوان، افتتاحیه پروژه های اقتصاد مقاومتی، مسابقه تیر اندازی تراپ، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و برنامه های روشنگری همچون امر به معروف و نهی از منکر و نشست های فرهنگی و جنگ نرم از مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس است که برای اجرا در این هفته پیش بینی شده است.

    فرمانده سپاه رامسر تصریح کرد: بعد از ۸ سال دفاع مقدس که جنگ سخت محسوب می شود امروز دشمنان این نظام با جنگ نرم به افکار، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مردم ما هجوم آورده اند که باید با هوشیاری سبک زندگی اسلامی خود را حفظ کنیم و متوجه این هجوم نرم باشیم.

    وی افزود: یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در نظام اسلامی ما حفظ شود وحدت و تحکیم همدلی ها است که منشاء بسیاری از موفقیت ها و پیشرفت ها در کشور است.

    وی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی امروز با تمام قوا در جهت تضغیف نظام اسلامی گام بر می دارد بیان داشت: جوانان و نوجوانان ما بایستی با آمادگی کامل و تقویت روحیه خودباوری در مقابل هجوم نرم دشمن مسلح باشند و با دارا بودن فرهنگ دفاع مقدس در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی همجون علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حرفی برای گفتن داشته باشند و نظام اسلامی را تقویت کنند.

    جعفری خاطر نشان کرد: نگرانی های مردم در حال حاضر نگرانی های فرهنگی است که حضرت آقا هم در مورد مسائل فرهنگی هشدارهای لازم را می دهند که باید مشکلات فرهنگی را با برنامه ریزی های مدون و همت مردم و مسئولین حل کنیم.

    وی ادامه داد: اگر دشمن بتواند در مسائل فرهنگی و سیاسی نفوذ پیدا کند بدون هزینه و زحمت بسیار می تواند وارد صحنه های حساس نظام اسلامی شود و ضربه های خود را بزند که می طلبد بسیار هوشیار و تیزبین باشیم.

    سرهنگ محمد جفری در پایان گفت: انتظارمان از اصحاب رسانه این است که هر اندازه می توانند در هفته دفاع مقدس قلم بزنند چون همه ما باید بدانیم که اگر امروز بر صندلی های مسئولیت جلوس کرده ایم مدیون ایثارها و جان فشانی های رزمندگان و شهدای این مرز بوم هستیم و باید هر چه در توان داریم برای ادای دِین پای کار بیاوریم.

    ۱۴۵۵۵ IMG_3393 IMG_3403