پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 7592
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ شهریور, ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > سیاسی > صرفاً جهت اطلاع
  •   

    چند نکته کوتاه در حاشیه هشدار دلسوزانه رهبر معظم انقلاب:

    لغزش خواص و سیاسیون؛تنگه اُحد نفوذ سیاسی دشمن

    با نگاهی گذرا به تاریخ سی و اندی ساله انقلاب اسلامی به خوبی متوجه می شویم که یکی از منفذهای جدی و خطرناک دشمن برای نفوذ، ضعف و بدفهمی و بدعمل کردن خواص و سیاسیون بو-ده که آن ها را به ورطه سقوط کشانده است.

    به گزارش نیمه پر به نقل از انقلاب نیوز، حدود دو سال و چند روز پس از آن که دکتر روحانی که آن روزها رییس جمهور منتخب خطاب می شد از ضرورت تقویت تساهل سیاسی و همچنین گشوده شدن درهای گفتگو با جهان سخن می گفت و اتفاقاً روزنامه شرق همان ایام آن را به عنوان تیتر یک خود برگزید، مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه بر لزوم هوشیاری در برابر خطر نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن تاکید نموده و آن را حتی مهم تر از نفوذ امنیتی و اقتصادی برشمردند.

    ایشان البته در همین جلسه به سپاه این ماموریت را دادند که در برابر خطر این نفوذ با جدیت و برنامه ریزی بایستد.

    با نگاهی گذرا به تاریخ سی و اندی ساله انقلاب اسلامی به خوبی متوجه می شویم که یکی از منفذهای جدی و خطرناک دشمن برای نفوذ، ضعف و بدفهمی و بدعمل کردن خواص و سیاسیون بوده است تا آن جا که خوب در خاطره مان نقش بسته که چطور سرمایه گذاری دشمن و غرور و خودشیفتگی مفرط «ابوالحسن بنی صدر» باعث شد تا او به وعده های واهی، فریفته شده و از قطار انقلاب و مردم پیاده شود.

    همین طور از یاد نبرده ایم که امثال مرحوم منتظری ها و دیگرانی که در قید حیات هستند چگونه در برابر نظام ولایت فقیه ایستادند و آسیبش را دیدند.

    همچنین از خاطر نبرده ایم که چگونه افراد باسابقه انقلابی در فتنه سال ۷۸ و به خصوص ۸۸ مردود و رفوزه شدند و خود را مفتضح ساختند.

    از این حیث بی گمان دقت در بررسی راه های مقابله با نفوذ سیاسی غرب آمریکا در ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است که شاه کلید مقابله هوشمندانه در این عرصه نیز همانا ، تقویت بصیرت ملی و زمان شناسی و البته دشمن شناسی است.

    واقعیت امر آن است که مادامی که مسئولان و کارگزاران نظام و در مرتبه بعد نخبگان و خواص سیاسی ، گوش به فرمان ولی امر باشند و با درک درست اقتضائات زمانه رفتار کنند هیچ گاه در شناخت راه و طی مسیر گمراه و بلاتکلیف نمی شوند و در فتنه ها مورد غضب مردم ولایتمدار قرار نمی گیرند.

    امروز نیز بر همه مسئولان و دولتمردان واجب است که این کلام مقام معظم رهبری را هیچ گاه از یاد نبرند که همین چند وقت پیش فرمودند:«آمریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این  راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی ها نمی دهیم.»