پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 7590
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ شهریور, ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

    وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند/ استخدام حق مربیان پیش دبستانی است

    نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم رشت با ابراز تاسف از اینکه وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید طبق قانون این نیروها را به صورت حق التدریس جذب کند.

    به گزارش نیمه پر،  جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در واکنش به تجمع معلمان پیش دبستانی گیلان در اداره کل آموزش و پرورش و استانداری گیلان، اظهار کرد: مربیان پیش دبستانی در کشور حدود ۳۰ هزار نفر هستند و از سوی وزرای قبلی و فعلی آموزش و پرورش نسبت به آنها کم لطفی شده است.

    وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از این نیروها تاکنون سه مصوبه داشته است، گفت: مجلس جذب این نیروهاتوسط آموزش و پرورش را حق مربیان پیش دبستانی دانسته است.

    نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید براینکه متاسفانه در زمان آقایان حاج بابایی و فانی وزرای سابق و فعلی آموزش و پرورش، در این مورد تصمیم گیری درستی صورت نگرفته است، افزود: مجلس برای احقاق حق این نیروها حتی پرونده حاج بابایی را به قوه قضائیه ارجاع داده است و طبق گزارشی که ارائه کردیم تخلف آموزش و پرورش فرض بوده است.

    کوچکی نژاد ادامه داد: برای اینکه کمکی به آموزش و پرورش شود و این نیروها هم جذب شوند مصوبه را تصویب کردیم که وزارت آموزش و پرورش باید این نیروها را به صورت حق التدریس جذب کند.

    وی با ابراز تاسف از اینکه وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نمی کند در بررسی وضعیت مربیان پیش دبستانی گیلان، گفت: متاسفانه نزدیک به ۸۰۰ مربی در این حوزه در گیلان وجود دارد که آموزش و پرورش تنها به دنبال جذب ۲۵۰ نفر است و در استان های دیگر هم این کوتاهی دیده می شود.

    نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به جای اینکه برخوردهای قهرانه داشته باشد، مربیان پیش دبستانی استان را توجیه کند، افزود: در دیگر استان ها نیز شاهد این تجمعات اعتراض آمیز نسبت به سیاست های آموزش و پرورش هستیم.