پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 6813
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ مرداد, ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در رامسر اتفاق افتاد:

    تعویق ۳ ماهه حکم اعدام با همت و تلاشی جمعی تا رضایت کامل

    تلاش ها برای اخذ رضایت از خانواده مقتول توسط مسئولان و بزرگان شهر ادامه داشت تا اینکه در اواخر شب رضایت نسبی مادر مقتول گرفته شد و حکم اعدام به مدت سه ماه به تعویق افتاد و امیدواری ها بیشتر شد تا خانواده مقتول رضایت کامل را بدهند.

    به گزارش نیمه پر، ظهر دیروز خبری به همراه یک عکس از طرف کاربران مجازی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه آماده سازی محل اعدام در خیابان آبگرم جنب باغ ۳۳ هکتاری رامسر در حال انجام است و گفته شد که به نقل از منابع آگاه قرار است که در ساعت ۵ صبح امروز ۶ مرداد ماه حکم اعدام یک مجرم محکوم به اعدام در رامسر به صورت عمومی اجرا شود.

    انتشار این خبر در فضای مجازی و گروه های اجتماعی مختلف خبری شهرستان رامسر موجب واکنش های انسان دوستانه کاربران مجازی شده است و برخی کاربران نیز به اعدام عمومی در یک محل توریستی و گردشگری که مسافران و گردشگران زیای نیز حضور دارند انتقاد و اعتراض داشتند و همچنین از مسئولین و بزرگان شهرستان درخواست تلاش برای اخد رضایت از خانواده مقتول را کردند.

    با اینکه تلاش های زیادی برای اخذ رضایت از خانواده مقتول در چند ماهه اخیر انجام شده بود اما مجددا نیز امام جمعه، فرماندار، مسئولان و بزرگان شهرستان نیز با حضور و صحبت با خانواده مقتول سعی کردند تا عفو و بخشش را با رضایت قلبی از مادر مقتول بگیرند.

    جلسه و صحبت ها تا ساعات آخر شب ادامه داشت و نهایتا رضایت نسبی مادر مقتول اخذ شد و طبق یک تعهد سه ماهه حکم اعدام به تعویق افتاد تا در این مدت رضایت کامل خانواده مقتول گرفته شود.

    در هر حال بزرگی و بخشندگی مادر مقتول با وجود اینکه قصاص قاتل فرزندش حق او بوده است ارزشمند بوده و این عمل در شبکه های مجازی بسیار مورد حمایت و تشویق قرار گرفت.

    همت والای بزرگان شهر و بخشندگی و بزرگی مادر مقتول در این امر موجب شد تا سنت حسنه عفو و بخشش زیبایی خود را بار دیگر در جامعه نشان دهد و این معروف دینی بیش از پیش در دل های شهروندان دارای ارزش و اهمیت جلوه کند.

    همچنین بعد از این اقدام به دستور مراجع قضایی دارببست های نصب شده در باغ ۳۳ هکتاری رامسر باز شد و از آنجایی که ساعات پایانی شب این دستور ابلاغ شده بود اما کارگران داربست ها را باز کردند تا صبح امروز اثری از محل اجرای اعدام  نباشد.

    فرد اعدامی مجرم به درگیری و قتل بوده است.

    photo_2015-07-27_09-53-302 photo_2015-07-28_09-42-37 photo_2015-07-28_09-42-50 photo_2015-07-28_09-45-36

    انتشار یافته: ۱
    1. واقعا سخته چنین اتفاق ناگواری وسخت تر بخشش درد دیده
      اما بخشش هم دلی میخواهد از جنس پاکی که هیچ اقفاق وعمل دردناکی ان را به کینه رنگ نکند
      بهتر اینه که اگر زندگی انسانی دردستان ما قرار گرفت به هر دلیلی ما
      او را به خداوند صاحب اصلی ان واگذار کنیم وذره ای شک نداشته باشیم که او بهتر از ما داوری را بلد است اوصاحب جان هاست..