پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 6789
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۴ مرداد, ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئیس میراث و فرهنگی رامسر عنوان کرد:

    آثار میراثی و ثبت شده رامسر در حال تخریب هستند/ لزوم توجه ویژه و تامین اعتبار

    در شهرستان رامسر ۸ اثر تاریخی به ثبت رسیده است که این بسیار مورد ارزش است اما باید گفته شود که اکثر این آثار در حال تخریب هستند.

    به گزارش نیمه پر، حسین متاجی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر در جلسه شورای اداری مرداد ماه گفت: رامسر دارای برند بین المللی و جهانی است و با این وجود ۱۷ کارمند در یک ساختمان قدیمی و بدون امکانات و با یک ماشین استیجاری جز داشته های اندک اداره میراث فرهنگی در یک شهر بین المللی است.

    وی افزود:  امکانات موجود اداره میراث فرهنگی در حد یک شهرستان و بلکه کمتر است اما ما درحال خدمات رسانی ملی هستیم.

    وی از جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای کمپین محور جنگل توریستی و تفریحی دالخانی خبر داد و گفت: پرتال گردشگری رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگری و سرمایه گذاری در همایش شهرهای نمونه گردشگری مطرح شده است.

    متاجی در ادامه بیان داشت: در شهرستان رامسر ۸  اثر تاریخی به ثبت رسیده است که این بسیار مورد ارزش است اما باید گفته شود که  اکثر این آثار در حال تخریب هستند.

    وی در همین رابطه تاکید کرد: باید برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبار شود تا بتوانیم از تخریب این آثار تاریخی و با ارزش جلوگیری کنیم.

    رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر اضافه کرد: کلاسهای توجیهی معرفی آثار تاریخی رامسر از مهرماه با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برگزار می شود.

    وی در پایان گفت: در رامسر به شدت نیاز به یک دهکده صنایع دستی یا بازارچه صنایع دستی داریم که وجود چنین بازارچه هایی بسیار ضروری است.