پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5645
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ تیر, ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    کمیسیون اصل ۹۰ تا حصول نتیجه بورسیه‌ها را پیگیری می‌کند

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این کمیسیون تاکنون مسأله بورسیه ها بررسی و روند قانونی کار را دنبال کرده است و بعد از سخنان اخیر مقام معظم رهبری تا احقاق حقوق بورسیه ها کار را دنبال و پیگیری خواهد کرد.

    به گزارش نیمه پر، حسین آذین، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» در رابطه با پیگیری های کمیسیون اصل ۹۰ در زمینه بورسیه‎ها گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص بورسیه ها بعد از این که دولت اعلام کرد بورسیه‎ها غیر قانونی است و شکایت‎های برخی از بورسیه شدگان در جهت احقاق حقشان جلسه‎ای در کمیسیون برگزار و در نهایت جلسه ای با وزیر علوم و معاونین وی برگزار کرد که در این جلسه از سوی فرهادی مطرح شد که اقدامات وزیر قبل را کاملا قانونی و در حیطه اختیارات قانونی وزیر و شورای عالی بورس بوده است.

     

    وی با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با وزیر در ادامه بیان کرد:  فرهادی گفته است که دیوان محاسبات ایراداتی را گرفته و به دلیل این ایرادات است که در زمینه بورسیه‎ها دچار مشکلاتی شده ایم.

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: بورسیه ها به چند گروه تقسیم شده اند که گروهی آمار و اطلاعات غلط داده بودند که این گروه از ادامه تحصیل بازماندند اما یک سری افراد بودند که موفق نشدند در دانشگاه پذیرش جایابی کنند چرا که لازم است دانشجویی که می خواهد از بورسیه بهره مند شود باید دانشگاه پذیرش خود را مشخص کند.

    آذین با بیان اینکه یک سری از بورسیه‎ها مربی هستند در ادامه تصریح کرد: در جهت بهره گرفتن از بورسیه ها باید از   از هیأت امنای خود مجوز اخذ شود که هنوز این کار را انجام نداده بودند.

    وی گفت: دیوان محاسبات یک سری از بورسیه ها را مطرح کردند که حقوق داشتند و نمی تواستند از هزینه بورسیه استفاده کنند.

    آذین بیان کرد: قرار شد  بعد از جلسه وزیر علوم با اعضای کمیسیون با دیوان محاسبات نیز جلسه ای برگزار شود و در آن جلسه مشکلات رفع و حل شود.

    وی با بیان این مطلب که بورسیه ها مشکلی ندارند، گفت: برخی  تماس گرفتند و گفتند که با این همه جلسات هنوز مشکلات برطرف نشده است  و با این وجود وزارت علوم هم پذیرفته بودند که بورسیه ها مشکل خاصی ندارند.

    سخنگوی کمیسون اصل ۹۰ در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و اذعان داشت: کمیسیون اصل ۹۰  تاکنون در خصوص مسأله بورسیه ها را بررسی و روند قانونی کار را دنبال کرده است و بعد از سخنان  مقام معظم رهبری تا احقاق حقوق بورسیه ها کار را دنبال و پیگیر خواهد کرد.

    عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: اگر تاکنون به وضعیت بورسیه‎ها رسیدگی نشده شاید دلیلش این باشد که هماهنگی لازم جهت رفع نواقص هنوز صورت نگرفته است.

    وی در ادامه بیان کرد: شورای عالی بورس و وزیر در رابطه با سن و نمره افراد می تواند اغماضی داشته باشد و غیر قانونی در این زمینه رخ نداده است.