پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5549
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ تیر, ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    با حضور مسئولین شهرستانی:

    آیین افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان رامسر برگزار شد+عکس

    مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان رامسر با حضور دانشجویان جهاد گر، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر مسئولین شهرستانی در محل سالن اجتماعات سپاه رامسر برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر، در آیین افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی فرمانده سپاه در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: حرکت های جهادی که در حال حاضر در کشور مشاهده می شود نشأت گرفته از فرامین حضرت آقا و تلاش های بسیجیان است.

    وی افزود: در اردوهای جهادی یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث اقتصاد مقاومتی است که در این اردوها باید به عنوان یک جهاد فرهنگی و اقتصادی گفتمان سازی شود.

    وی در همین زمینه اظهار داشت: از آغاز انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس یکی از مهمترین پارامترهای موفقیت و پیروزی ما بر دشمنان تقویت و نگاه خود باوری به دورن و پتانسیل داخلی بود که امروز هم بایستی این نگاه در منظر اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

    سرهنگ پاسدار محمد جعفری در ادامه بیان داشت: همه پیشرفت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما در انقلاب اسلامی به پشتوانه داشته های خودمان و نگاه به درون و تکیه به توانمندی های جوانان بوده است.

    وی تصریح کرد: مردمی که نگاه جهادی داشته باشند و ساکن و متوقف نباشند کشوری پویا و پیشرفته خواهند داشت و این نوع نگاه رمز پیروزی و موفقیت در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی مان است.

    وی بیان کرد: بسیجیان جهادگر دانشجو امروز با روحیه جهادی خود با ذشمن بیکاری و سکون مبارزه می کنند و این همان جهاد است.

    جعفری خاطرنشان کرد: حرکت جهادی که امروز توسط بسیجیان در حوزه های محتلف انجام می شود بعد های معنوی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی دارد که می شود از جمله آنها ترویج معنویت و فرهنگ جهادی، کاهش هزینه های دولتی برای آبادانی مناطق محروم، بهره وری بالا و هزینه کم، تقویت روحیه خودباوری در جوانان، و دلگرم نمودن مردم به انقلاب و نظام اسلامی و… را می توان نام برد.

    وی در پایان گفت: دانشجویان بسیجی جهادگر باید بعد از حضور خود و انجام دادن کارهای از پیش برنامه ریزی شده در آخر هر دوره آسیب ها و نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی داشته باشند تا در جهت تقویت آن در سال بعد برنامه ریزی های بهتری نیز ارائه دهند.

    در ادامه همچنین فرماندار رامسر به ایراد سخن پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان و دانشجویان بسیجی گفت: قدر دوران دانشجویی را باید دانست چون از مقاطع بسیار مهم و لذت بخش عمر انسان محسوب می شود و دورانی است که هیچ وابستگی وجود ندارد و فقط در جهت آرمان خواهی های دین و انقلاب اسلامی می توان کارهای بزرگی کرد.

    وی افزود: اردوهای جهادی با ابتکار ولی امر مسلمین جهان راه اندازی شد و نیروی مقاومت بسیج فرصتی را فراهم کرد که جوانان بسیجی بتوانند با اعزام به مناطق محروم به اقشار مختلف مردم در آن مناطق کمک رسانی کنند و در واقع همان طور که رهبری عزیز بیان کردند بذر انقلاب را در مناطق محروم بکارند.

    وی اظهار داشت: سازندگی اقدام حساسی است که در دو بعد می تواند انجام شود که اولین و مهمترین آن سازندگی درونی و دومین آن سازندگی عمرانی و یا بیرونی است.

    حسین سروری بیان داشت: دانشجوی آرمان خواه بسیجی و جهادگر باید اول به خودسازی، تقوا و توکل بپردازد تا بتواند به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کند و بعد به بُعد دوم سازندگی د عرصه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

    وی اضافه کرد: شهرستان رامسر یکی از شهرهای منحصر به فرد کشور است و شهری می باشد که در سطح جهان شناخته شده و ظرفیت های خدادادی و طبیعی بسیاری دارد اما در کنار همه این برندها و ظرفیت ها باید گفته شود که رامسر هم از محرومیت رنج می برد و اگر بخواهیم محرومیت زدایی بکنیم و شهر را توسعه دهیم باید روحیه جهادی را در خود تقویت کنیم.

    وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی های مختلف به کلمه جهاد تاکید زیادی دارند خاطر نشان کرد: ایشان ضعف های مدیریتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را خبر دارند و می  دانند اگر بدون روحیه جهادی پیش برویم سال های زیادی طول می کشد تا به نقطه مطلوب برسیم و به همین دلیل تاکید می کنند که باید کارها و اقدامات بر اساس روحیه جهادی باشد.

    فرماندار رامسر جهاد را به معنای برداشتن موانع بزرگ با روحیه اخلاص و ایثار و قدرت هر چه تمام تر دانست و افزود: فرق افراد اهل جهاد جایی مشخص می شود که آن افراد با اتکای به قدرت معنوی و اخلاص خود و با وجود کمترین امکانات و حداقل های زندگی با یک اقدام بزرگ و معنوی موانع را از پیش رو بردارند.

    وی تاکید کرد:  ما باید در عرصه های مختلف مدیریتی اقدامات جهادی داشته باشیم و همچنین در زمینه های فرهنگی با توجه به هجوم دشمن با استفاده از امکانات پیچیده و تکنولوژی های گسترده باید با روحیه جهادی در مقابل دشمنان بایستیم و با استفاده از نیروی جوانی و خلاقی که در جوانان است بتوانیم نظام و انقلاب اسلامی را تا همیشه زنده نگه داریم.

    وی در پایان گفت: باید به این امر باور کنیم که هر زمان به جوانان اعتماد کردیم موفقیت های ما در عرصه های مختلف کشور بیشتر شد و باید این اعتماد به جوانان همیشه وجود داشته باشد.

    لازم با ذکر است که در پایان مراسم از جهادگران دانشجو که در سال گذشته در اردوهای جهادی شرکت داشتند تقدیر به عمل آمد.

    IMG_8083 IMG_8100 IMG_8113 IMG_8117 IMG_8140 IMG_8145