پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5514
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۱ تیر, ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    اقدامات یوفا علیه بارسلونا

    به گزارش نیمه پر، اتحادیه فوتبال اروپا تحقیقاتی را علیه بارسلونای اسپانیا آغاز کرده است.این اقدام به علت برافراشتن پرچم استقلال و جدایی‌خواهی اقلیم کاتالونیا در رقابت فینال لیگ قهرمانان اروپا است؛ دیداری که در آن در نیمه خرداد گذشته، تیم اسپانیایی سه به یک بر یوونتوس پیروز شد. سخنگوی یوفا در گفت‌وگو با خبرنگار […]

    به گزارش نیمه پر، اتحادیه فوتبال اروپا تحقیقاتی را علیه بارسلونای اسپانیا آغاز کرده است.این اقدام به علت برافراشتن پرچم استقلال و جدایی‌خواهی اقلیم کاتالونیا در رقابت فینال لیگ قهرمانان اروپا است؛ دیداری که در آن در نیمه خرداد گذشته، تیم اسپانیایی سه به یک بر یوونتوس پیروز شد.
    سخنگوی یوفا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانس پرس در شب گذشته گفت: ما درپی اجرای اقدامات تادیبی و سخت‌گیرانه علیه رفتارهای نامناسب هواداران بارسلونا هستیم. آن‌ها دست به بیانات و شعارهای مخالف ارزش‌های اتحادی یک ملت زده بودند که این امری به شدت غیر اخلاقی و نا مشروع است.
    او ادامه داد: ما در این ارتباط تصمیمی را در پنج‌شنبه یک مرداد اعلام خواهیم کرد.

    اتحادیه فوتبال اروپا استفاده از شعارها و پیام‌های دور از مضامین و مفاهیم ورزشی را بالاخص که مرتبط با مسائل سیاسی، عقیدتی یا دینی باشد و یا مرتبط با هرگونه تهدید و یا تحریک عمومی باشد را به شدت محکوم و با این دسته از رفتارها به جدیت برخوردهای تادیبانه می‌کند.

    در خلال دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۵-۲۰۱۴ در ورزشگاه المپیک برلین، هواداران بارسلونا پرچم قرمز و زرد که خاص کاتالونیا است را بالا برده و در این رابطه شعارهایی بسیار تند را بیان می‌کردند.

    آن‌ها خواهان جدایی کاتالونیا از کشور اسپانیا هستند.

    از سویی،‌ سخنگوی باشگاه بارسلونا در واکنش اعلام کرده که این تصمیم یوفا را پیگیری می‌کند و خواهان آن شد که سازمان‌های بین‌المللی به خواسته‌های کاتالونیایی‌ها احترام بگذارند.

    کاتالونیا بخشی خودمختار در شمال شرقی کشور اسپانیا است و تقریباً با ناحیه تاریخی کاتالونیا منطبق است.

    این منطقه دارای تیم ملی ای به نام تیم ملی کاتالونیا است که در واقع تیم فوتبال رسمی سرزمین خودمختار کاتالونیا در اسپانیا به شمار می‌رود. این سازمان توسط فدراسیون فوتبال کاتالونیا اداره می‌شود. کاتالونیا در فیفا و یوفا عضو نیست و بنابراین مجاز به شرکت در تورنمنت های جام جهانی فوتبال و مسابقات قهرمانی اروپا نیست. این تیم از سال۱۹۰۴ تاکنون نزدیک به ۲۰۰بازی انجام داده‌است. از سال۱۹۹۷ این تیم بازی‌های بین‌المللی را به صورت منظم آغاز نمود. در ۳ نوامبر ۲۰۰۹، یوهان کرایف تبدیل به مربی تیم گشته‌ است.

    کاتالان‌ها مردم کاتالونیا بخشی خودمختار در شمال شرقی کشور اسپانیا و کسانی که اصلیت شان به انجا باز می‌گردد هستند. همچنین ساکنان بخشی از جنوب فرانسه که مجاور کاتالونیا است و در کاتالونیا به کاتالونیای شمالی و در فرانسه به پایس کاتالان معروف است نیز معمولاً کاتالان شمرده می‌شوند.

    جنبش ناسیونالیسم کاتالونیا خواستار به رسمیت شناخته شدن شخصیت سیاسی کاتالونیا با منطقه کاتالونی زبان است. این جنبش در دوران رمانتیسم در اواسط قرن نوزدهم متولد شد.

    از مشهورترین ورزشکاران کاتالان می‌توان کارلوس پویول مدافع باشگاه بارسلونا و ژاوی هرناندز هافبک این باشگاه را نام برد.

    فارس/