پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5404
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ تیر, ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر خبر داد:

    هفته فرهنگی رامسر برای دومین سال پیاپی در دهه کرامت برگزار می شود

    فرماندار شهرستان رامسر از برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان  همزمان با دهه کرامت خبرداد و گفت: خوشبختانه این طرح در استان مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک الگو مطرح شد.

    به گزارش نیمه پر،  حسین سروری در نخستین جلسه ستاد هفته فرهنگی رامسر گفت: برگزاری هفته فرهنگی رامسر سال گذشته همزمان با نخستین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکوبا استقبال بسیار خوب مردم و گردشگران مواجه شد.

    وی افزود: این برنامه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ آغاز شد و با توجه به برنامه های فرهنگی  دولت تدبیر و امید امسال کیفی تر و با شکوه تر تداوم می یابد.

    وی اظهار داشت: امروزه دنیای غرب با هجمه فرهنگی و بهره مندی از ابزار و امکانات نوین بدنبال تحت الشعاع قرار دادن سایر فرهنگ و نسخ فرهنگی است .

    سروری در ادامه بیان داشت: ضرورت دارد تا نسل جوان با پیشینه فرهنگی و تاریخ کهن خود آشنا شود و هفته های فرهنگی گامی در جهت پیوند گذشته به حال  و آینده است.

    وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از ارزشها ،آداب و سنن دیرینه و کهن رو به فراموشی می رودکه یکی از راههای مقابله  احیای ارزش ها،آداب و سنن است.

    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان رامسر برندی ملی و بین المللی دارد و باید پیشینه تاریخی ، فرهنگی ،هنری آن با زبان هنر معرفی شوند.

    فرماندار رامسر با بیان اینکه باید مدیریت این برنامه ها در دست هنرمندان باشد  و برنامه نباید متمرکز بلکه در شهرها و روستاها گسترش یابد گفت: هفته فرهنگی باید تبلور فرهنگ رامسر باشد و باید حضور مردم و نخبگان در این هفته پر رنگ باشد و دستگاههای اجرایی نقش پشتیبان را داشته باشند.

    لازم به ذکر است که برپایی جشنواره ها، نمایشگاهها، مسابقات ورزشی، باز خوانی آیین و سنن بومی و محلی، جشنواره طبخ غذاهای محلی، جشن  های هفته فرهمگی رامسر از جمله برنامه های هفته فرهنگی رامسر است.

    در پایان، نصرت الله کوزه گر شهردار رامسر، عبدالرضا عباسپور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس احمدی ماچیانی مسئول روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری رامسر به ترتیب به عنوان مسولان کمیته های پشتیبانی، فرهنگی، هنری، ورزشی و نمایشگاهی، اطلاع رسانی و تبلیغات، ستاد هفته فرهنگی رامسر انتخاب شدند که مسول ستاد هفته فرهنگی شهرستان رامسر نیز فرماندار این شهرستان است و دبیرخانه این ستاد نیز در خانه سمن رامسر تعیین شد.

    به تناسب هر کمیته نیز مسولان ادارات ذیربط،موسسات و گروههای فرهنگی و هنری ،اصحاب رسانه حضور می یابند.