پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5300
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ خرداد, ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر مطرح کرد:

    کشفیات مواد مخدر در سه ماهه اول امسال با کل کشفیات سال ۹۳ برابری می کند

    فرماندار رامسر گفت: در سه ماهه امسال ۱۱ کیلو مواد مخدر در رامسر کشف شده است که با آمار کشفیات مواد مخدر در سال ۹۳ برابری دارد که نشان می دهد باند های مافیایی و دشمنان برای آسیب زدن به جوانان و جامعه تلاش هایی بیشتری را به کار گرفته اند.

    به گزارش نیمه پر، حسین سروری فرماندار شهرستان رامسر در سخنرانی پیش از نماز جمعه امروز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا با توجه به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد به عنوان یک پدیده مخرب اثرات بسیار خطرناک در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد و امروزه می توان گفت که همه جوامع بشری به نوعی با این بلای خانمان سوز مواجه هستند.

    وب افزود: اعتیاز از جمله مشکلات اجتماعی است که می توان با دو روش به مبارزه با آن پرداخت که روش اول  جلوگیری از توزیع آن در جامعه و شناسایی و مبارزه با سوداگران، تولید کنندگان وتوزیع کنندگان در اجتماع و روش دوم آگاهی و پیشگیری از ابتلای آن در بین جوانان است.

    وی اظهار داشت: اعتیاد را می توان یک معضل اجتماعی عنوان کرد که در حال حاضر جامعه ما را با تهدید و خطر مواجه کرده است و می طلبد با استفاده از برنامه های فرهنگی، و لزوم آگاهی بخشی در بین خانواده ها و جوانان این معضل را کاهش دهیم.

    فرماندار رامسر در ادامه بیان داشت: کاهش شیوع و مصرف مواد مخدر یکی از اولویت های مقابله و مبارزه با این معضل است.

    وی تصریح کرد: ما نیاز به برنامه ریزی های گسترده آموزشی و فرهنگی داریم تا بتوانیم بر همین اساس مانع پیشرفت و توسعه اعتیاد به مواد مخدر درسطح جامعه شویم.

    وی اضافه کرد: از جمله روش های جلوگیری از این معضل تقویت باور های مذهبی در بین جوانان، توسعه ورزش و ایجاد نشاط در جامعه، ارایه روش های نوین مبارزه با مواد مخدر و آگاهی خانوده ها است.

    حسین سروری تاکید کرد: خانواده ها می بایست با آگاهی از این معضل های اجتماعی جوانان خود را نسبت به این خطرات آگاه کنند و فرزندان خود را در کنترل داشته باشند زیرا مواد مخدر صنعتی که امروز بسیاری از جوانان در خطر استفاده از آن هستند با روش های  ابتدایی تهیه می شود.

    وی بیان کرد: در ماه رمضان هستیم و از همه روحانیون مبلغان دینی هم می خواهیم که بخشی از سخنرانی هایشان را در مساجد برای اطلاع رسانی و آگاهی های لازم در این مورد را اختصاص دهند.

    وی اظهار داشت: در شهرستان رامسر یک مرکز درمانی دولتی و ۶ مرکز درمانی خصوصی برای  ترک اعیتاد مشغول به فعالیت هستند.

    عالی ترین نماینده دولت در رامسر در زمینه کشفیات و اقدمات مبارزه با مواد مخدر افزود: در رامسر در سال ۹۳ با تلاش های سبزپوشان نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و دادگستری ۳۱۷ معتاد و ۲۶ قاچاقچی و توزیع کننده دستیگر شدند و ۱۱ کیلو هم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

    وی با بیان اینکه آمار کشفیات مواد مخدر در سه مامه امسال برابری می کند با کل کشفیات سال گذشته اضافه کرد: در سه ماهه امسال ۱۱ کیلو مواد مخدر کشف شده است که با آمار کشفیات مواد مخدر در سال گذشته برابری دارد که نشان می دهد باند های مافیایی و دشمنان برای آسیب زدن به جوانان و جامعه تلاش هایی بیشتری را به کار گرفته اند.

    وی درپایان ضمن تشکر از همکاری های مردمی گفت: انتظار داریم که مردم عزیزمان هم باید به ارگان های دولتی کمک کنند تا همچنان که شعار امسال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است تحقق یابد.