پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5160
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ خرداد, ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر:

    محبوبیت امام راحل در بین مردم ماندگار است/هیچ نظارت و محدودیتی در موضوع تاسیسات نظامی نباید مورد موافقت قرار گیرد

    امام جمعه رامسر گفت: باید تمام تحریم ها همزمان با روز توافق نامه لغو شود و هیچ نظارت و محدودیتی نباید در موضوع تاسیسات نظامی مورد موافقت قرار گیرد.

    به گزارش نیمه پر، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در جمع نمازگزاران جمعه رامسری و  ۳۰۰ طلبه از کشورهای جهان که به منظور همایش مهدویت از دیدگاه ادیان و مذاهب در شهرستان حضور دارند ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: امروز عزت و سربلندی کشور عزیزمان ایران اسلامی به واسطه اندیشه ها و راهی است که امام بزرگوار با تأسی از اسلام ناب محمدی آن را در پیش روی مردم قرار داد.

    وی افزود: در قبل از انقلاب مردم ما در دنیا جایگاهی نداشتند و از نگاه کشورهای دنیا ایران کشوری بدون فکر و تکنولوژی محسوب می شد.

    وی اظهار داشت: امام راحل به واسسه شجاعت و ایمانش راه مبارزه با ظلم و ستم را آغاز کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی عزت را به ایران برگرداند.

    امام جمعه رامسر در ادامه بیان داشت: امروز اگر در جوامع بی الملل حرفی برای گفتن داریم و دنیا را متوجه خود می سازیم به واسطه اندیشه های امام راحل و رهبری عزیز و همدلی و همزبانی مردم همیشه در صحنه ایران است.

    وی اهداف انقلاب اسلامی را که امام خمینی (ره) با تأسی از دین اسلام برگرفته بود را همان اهدافی که امروز رهبر معظم انقلاب به آن تاکید می کند، دانست و خاطر نشان کرد:  اهدافی که امام بزرگوار و رهبری عزیز امروز به آن تاکید می کنند راه حق و دین است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم به این اهداف و آرمان ها دست یابیم.

    وی اضافه کرد: رهبری تاکید کردند محبوبیت امام راحل در بین مردم ماندگار است و دشمن نمی تواند این محبوبیت را خدشه دار کند.

    وی با اشاره به قیام مردم گیلان به رهبری میرزاکوچک خان جنگلی بیان کرد: میرزاکوچک خان جنگلی عالمی خستگی ناپذیر بود و  توانست با همراهی مردم در مقابل روزگویان قد علم کند و باید گفت که میرزاکوچک خان ها و رئیس علی دلواری ها توانستند حقیقت ظلم ستیزی در ایران را روشن کنند و در برابر آن بایستندو  قیام انها یکپارچگی و وحدت را برای ملت فراهم کرد.

    حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: قیام  ۱۵ خرداد که مردم ورامین برای آزادی امام کفن پوش شدند و به خیابان های آمدند و حرکتی عظیم را شروع کردند نقطه آغاز بسیار روشنی در حرکت انقلابی مردم در جهت مبارزه به ظلم و ستم به رهبری امام خمینی (ره) بود.

    وی سخنرانی مقام معظم رهبری در بیست و ششمیمن سالگرد رحلت امام راحل را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز رهبری آگاه نقشه های دشمن را به زیبایی برای مردم تفهیم کرده اند و اهداف دشمن را ورای بحث های انرژی هسته ای می دانند و طبق فرمایشاتشان اهداف ننگین استکبار و دشمنان ما جز ضربه زدن به اسلام و عزت مسلمین جهان نخواهد بود.

    وی تاکید کرد: استکبار جهانی با محوریت هدفی ننگینی که برای خود ترسیم کرده است روزی صدام را حمایت می کند تا جلوی این حرکت اسلامی را بگیرد و روزی صدام را مانع می بیند و او را به درک واصل می کند و امروز می بینیم که در کشورهای همسایه ما با حمایت از تکفیری های داعش و افراطی ها جنگ های نیبایتی را راه انداخته است تا بتواند وحدت و یکپارچگی ملت های مسلمان را از بین ببرد.

    امام جمعه رامسر افزود: امروز وحدت و یکپارچگی امت اسلامی چه شیعه و چه سنی در بین کشورهای مختلف از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه این روزها بحث هسته ای و مذاکرات با ۵+۱ است بیان داشت: طرف مقابل ما دبه در آورده اند و کارشکنی می کنند و آن چه گفتند و نوشتند عمل نکردند اما رهنمود های رهبری معظم انقلاب و بیداری مردم عزیز  با هوشیاری دولت مردان و تیم مذاکره کننده ما را در بحث انرژی هسته ای موفق می کند.

    وی خاطر نشان کرد: در بحث مذاکرات باید مواردی که رهبری به عنوان خط قرمز تبین کردند را مورد توجه داشته باشیم و به آن عمل کنیم تا موفق شویم.

    نماینده ولی فقیه در شهرستان رامسر ابراز کرد: باید به تیم مذاکره کننده اعتماد داشته باشیم و با همدلی و همزبانی این راه را پیش برویم.

    وی افزود: شعار های آن چنانی و اختلاف برانگیز آب به آسیاب دشمن است و باید مواظب بود.

    خطیب نماز جمعه رامسر بیان کرد: باید تمام تحریم ها همزمان با روز توافق نامه لغو شود و هیچ نظارت و محدودیتی نباید در موضوع تاسیسات نظامی مورد موافقت قرار گیرد.

    وی اظهار داشت: ۱۲ سال است که این مذاکرات در دوره های مختلف انجام می شود چند بار در این بین ما فعالیت های خودمان را تعلیق کردیم اما طرف مقابل هیچ وقت به تعهدات خود عمل نکرده است بلکه با اقدامات خود سعی در ضربه زدن به عزت و هویت ایران اسلامی داشته است.

    وی افزود: باید هوشیار باشیم و توافقی را امضا کنیم که در صورت بد عهد بودن طرف مقابل اقدامات خود را برگردانیم و به نوعی برگشت پذیر باشد.

    وی در پایان گفت: امروز باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و آرمان هایی که امام و شهدا برایمان ترسیم کردند راه خود را ادامه دهیم و تسلیم زورگویی های مستکبرین نشویم تا بتوانیم امام راحل و شهدای عزیز را از خود خوشنود کنیم.