پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4421
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ فروردین, ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر در جلسه شورای اداری مطرح کرد:

    نبود رقابت در عرضه کالاها و گرانفروشی دو چالش مهم در رامسر/ با تبلیغات انتخاباتی زود هنگام برخورد می شود

    فرماندار رامسر گفت: از نهاد های امنیتی و انتظامی، فرمانداری، ناظرین انتخابات و دوستانمان در شورای نگهبان انتظار دارم که وضعیت تحرکات و فعالیت های نامزدهای احتمالی انتخابات را رصد بکنند چون برخی از نامزدها به صورت زودرس و پیشاپیش شروع به فعالیت کردند و اگر در قالب نشست های خصوصی باشد اشکالی بر آن وارد نیست اما اگر این تبلیغات ها علنی شود یک نوع تخلف محسوب می شود و باید برخورد شود.

    به گزارش نیمه پر، حسین سروری در نحستین جلسه شورای اداری شهرستان رامسر در سال ۹۴ در سخنانی گفت: نامگذاری سال ۹۴ از سوی رهبر عظیم شأن انقلاب اسلامی بنام دولت و ملت، همدلی و همزبانی فرصت بسیار خوبی است تا دولت مردان بتوانند نسبت به ایجاد شرایط مطلوب برای خدمت رسانی به مردم گام بردارند.

    وی افزود: آشنا نمودن مردم به وظایف دولت و متقابلاً رعایت حقوق مردم عزیز به صورت مصرح در قانون آمده است و توجه و اجرای آن یک امر ضروری است.

    وی اظهار داشت: آشنا شدن با حقوق اساسی مردم و از آن طرف نیز توجه به وظایف قانونی دولت مردان و فرهنگ سازی در این زمینه همدلی و همزبانی را بیشتر مورد توجه قرار می دهد.

    فرماندار رامسر در ادامه بیان داشت: علیرغم فشارها و مشکلات به لحاظ تحریم های بین المللی دولت تدبیر و امید با تلاش های خود توانست به وعده های خود عمل نماید که همدلی و همزبانی مردم نیز همراه این موفقیت ها بوده است.

    وی تصریح کرد: در جریان مذاکرات هسه ای که منجر به صدور بیانیه شد و این سه ماهه حساسی که در پیش داریم با ایجاد فضای همدلی و همزبانی و با آزادی در زمینه انتقاد منصفانه داشتن  فضا را برای موفقیتی خوب آماده کنیم.

    وی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب و مراجع اعظام از تیم مذاکره کننده خاطر نشان کرد: اقدامی که توسط ابر مرد دیپلماسی کشور ما انجام گرفت نیاز به سرانجام رساندن دارد.

    سروری بیان کرد: در سال جدید با توجه به شعار سال و نامگذاری آن از سوی رهبر معظم انقلاب ستاد هم اندیشی و تحقق این شعار که دولت و ملت ،همدلی و هم زبانی است در رامسر تشکیل شده است و در راستای این نامگذاری برنامه ریزی های انجام می شود.

    وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال جاری توجه به این امر را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید با رعایت از هر گونه جانبداری و با رعایت بی طرفی در انتخابات بستر لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم ایجاد کنیم.

    وی اضافه کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری رای مردم را به عنوان حق الناس مطرح نمودند و با توجه با تاکید ریاست جمهور، وزیر کشور و استاندار مازندران در این زمینه باید گام برداشت و در راستای حفظ رای مردم تلاش کنیم.

    فرماندار رامسر تاکید کرد: اعلام می کنم با توجه به اینکه فرمانداری و وزارت کشور مجری انتخابات هستند ما صرفا وظیفه داریم زمینه قانونی را برای حضور پر شور مردم در انتخابات ایجاد کنیم و هر کسی از دل صندوق رای بیرون بیاید و منتخب مردم باشد برای ما قابل احترام و به عنوان نماینده مردم شناخته خواهد شد.

    وی در همین زمینه اظهار داشت: گزارش هایی به ما رسیده است که برخی کارمندان و در سطح معاونین مدیران شهرستانی حمایت ها و موضع گیری هایی را نسبت به کاندیدای احتمالی دارند که شدیدا محکوم خواهیم کرد و اگر مشاهده بشود به عنوان یک تخلف با آن برخورد خواهد شد.

    وی بیان داشت: از نهاد های امنیتی و انتظامی، فرمانداری، ناظرین انتخابات و دوستانمان در شورای نگهبان انتظار دارم که وضعیت تحرکات و فعالیت های نامزدهای احتمالی انتخابات را رصد بکنند چون برخی از نامزدها به صورت زودرس و پیشاپیش شروع به فعالیت کردند و اگر در قالب نشست های خصوصی باشد اشکالی بر آن وارد نیست اما اگر این تبلیغات ها علنی شود یک نوع تخلف محسوب می شود و باید برخورد شود.

    وی در بخش دیگری از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا می توانند در چارچوب قوانین ومقررات در جهت حل مشکلات مردم گام برداشته و اگر جزو اختیارات قانونی نمی باشد نیز پاسخ محترمانه و اقناعی داشته باشند.

    عالی ترین نماینده دولت در شهرستان با اشاره به برند جهانی رامسر گفت: گرانفروشی زشت ترین و شوم ترین پدیده ای هست که مانع پویایی شهرستان و لطمه به اقتصاد و صنعت گردشگری می شود.

    وی افزود: گشت های سیار بازرسی در قالب تیمی کامل در رامسر از ابتدای سالجاری راه اندازی شده و با هرگونه گرانفروشی و آنچه به بازار و حقوق مصرف کنندگان لطمه می زند برخورد جدی می شود.

    وی ابراز کرد: متاسفانه خیلی از واحدهای صنفی به درصد سود مناسب قانع نیستند و اقدام به گرانفروشی می نمایند و در این زمینه ادارات ذیربط باید با جدیت به وظایف قانونی خود عمل نمایند.

    فرماندار رامسر بیان داشت: نبود رقابت در عرضه کالاها و گرانفروشی دو چالشی است که باید به عنوان یک پدیده زشت با آن برخورد شود.

    وی تاکید نمود: رامسر با توجه به آوازه بلند بین المللی که در تمام فصول سال مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است باید تبدیل به شهرستانی امن با امکانات رفاهی فراوان شده و کالاها سهل و آسان در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

    وی در پایان با بیان آنکه در نوروز ۱۳۹۴ بیش از یک ونیم میلیون نفر در شهرستان رامسر اقامت داشتند از تلاش های شورای تامین، اعضای ستاد خدمات سفر ،خبرنگاران ،نیروی انتظامی و بویژه پلیس راهور تقدیر و تشکر نمود.