پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4144
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ اسفند, ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    سال ۹۴ بهبود بهتری در حوزه اشتغال مازندران

    استاندار مازندران گفت: سال ۹۴ بهبود بهتری در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و اشتغال نسبت به سال ۹۳ خواهیم داشت.

    به گزارش نیمه ی پر،ربیع فلاح جلودار در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر در سال ۹۳ اظهار داشت: اعتقاد داریم دولت باید حامی و پشتیبان بخش خصوصی باشد که در این باره تلاش‌های زیادی انجام شد در غیر اینصورت با این بودجه و اعتباراتی که در اختیار داریم مشکلات اقتصادی و اشتغال منطقه حل نمی‌شود.

    وی افزود: با کمک‌هایی که مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده داشته است مطمئنا سال ۹۴ بهبود بهتری در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و اشتغال نسبت به سال ۹۳ خواهیم داشت.

    استاندار مازندران ادامه داد: در اقلیم جغرافیایی مازندران نباید مشکلی با نام سیل داشته باشیم چراکه ۵۰ سال گذشته هم همین بارش باران را داشتیم اما سیل ویرانگری جاری نمی شد و این به علت اعمال قهرآمیزی است که در تخریب طبیعت انجام دادیم.

    نماینده دولت در استان با بیان اینکه در مازندران امکان توسعه سطح زمین‌های کشاورزی وجود دارد گفت: بانک زمین اعلام آمادگی کرده تا در زمینه توسعه سطح زمین‌های کشاورزی ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند که فرماندار بهشهر باید پیگیر این موضوع باشد.

    ربیع فلاح در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت دولت الکترونیک اشاره و تصریح کرد: دولت الکترونیک می تواند از فساد اداری جلوگیری کند که هنوز مدیران و دستگاه‌های ما در خصوص اهمیت و ارزش این طرح توجیح نشدند.

    وی با تاکید بر اینکه باید در حزه فرهنگ استان ماندران خیلی حساس باشیم افزود: ستاد تسهیلات نوروزی با رعایت احترام و شان ایام فاطمیه باید تمامی امکانات لازم را برای مسافران نوروزی آماده کند.

    استاندار مازندران در پایان به مشکلات پیش روی شرکتی کشتی سازی صدرا اشاره کرد و افزود: بازدید‌های متعددی از کارخانه کشتی سازی صدرا داشتیم و متاسفانه این مجموعه تولیدی با مشکلات مالکیتی و مدیریتی روبرو است که در حال تلاش برای برطرف کردن این مشکلات هستیم.

    احمدعلی مقیمی نیز در سخنانی گفت: در اریبهشت‌ماه سال ۹۴ آمادگی این را داریم که دو کارخانه کربن و گرافیت که ۱۰۰درصد تحریم هستند را افتتاح کنیم اما متاسفانه زیرساخت گاز و حتی تلفن برای این کارخانه‌ها محیا نیست که باید تصمیمات جدی در این حوزه گرفته شود.

    نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: آب شرب یکی از مشکلات جدی شهرهای خلیل‌شهر و بهشهر است، با وجود منابع مالی کافی برای این رفع این مشکل،فقط تصمیمات مدیریتی در این حوزه نیاز است.

    محمد تقی نورزاد نیز در سخنانی با بیان اینکه پس از تعطیلی کارخانه چیت سازی و اضافه شدن ۱۸۰۰ نفر بیکار به جامعه شوک عظیمی به اقتصاد شهرستان وارد شد گفت: بهشهر دارای امکانات خوبی است به همین دلیل مردم از ما نمی پذیرند که این شهر دارای بیشترین نرخ بیکاری در استان باشد.

    فرماندار بهشهر بخشی از مشکلات اشتغال را استفاده از نیروهای غیر بومی در شهرستان دانست و افزود: متاسفانه با توجه به اینکه در شهرستان جوانان بیکار زیادی وجود دارد یکی از ادارات این شهرستان دارای ۸۰ درصد نیروی غیر بومی است که از خارج از شهرستان آمده‌اند.
    مرجع : بلاغ مازندران