پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3994
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ اسفند, ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۴
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور:

    دفتر منطقه ای غرب و مرکز آسیایی کنوانسیون رامسر افتتاح شد/ تصاویر

    با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور دفتر منطقه ای غرب و مرکز آسیایی کنوانسیون رامسر امروز به بهره برداری رسید و رسماً فعالیت های خود را آغاز کرد.

    به گزارش نیمه پر رامسر،  این مرکز در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع شامل بخشهای آموزشی، سازماندهی NGOها، کتابخانه و اتاق فکر برای کارشناسان ساخته شده است که با نشست ها و جلسات منطقه ای و فرامنطقه ای به بررسی و ارائه راهکارها برای حفاظت و احیای تالاب ها می پردازد.

    در حاشیه افتتاح این مرکز، چهارمین نشست کارشناسان مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در هتل قدیم این شهرستان با حضور نمایندگان کشورهای ایران، عمان، ازبکستان،عراق، بحرین ، و نمایندگانی از سازمان عمران ملل متحد و پروژه جایکای ژاپن برگزار شد و مهمانان و صاحب نظران در زمینه های مختلف تخصصی تبادل نظر داشتند.

    معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در این نشست ضمن براز خرسندی از افتتاح این مرکز در شهرستان زیبای رامسر که اولین کنوانسیون حفاظت از تالابها در آن به ثبت رسیده است گفت: برای حفاظت از تالابها نیازمند همکاریهای بین المللی هستیم و دفتر مرکز رامسر فرصت خوبی برای ارتباطات و همکاری های منطقه ای و فرا منطقه است تا بتوانیم این مهم را انجام دهیم.

    وی افزود: این نشست در شهر رامسر دارای پیام حفاظت از تالاب‌ها و همکاری‌های منطقه ای و جهانی در این حوزه است که برای این امر بایستی برنامه‌های مبتنی بر توانمندی تالاب‌ها و همکاری جوامع محلی و بین المللی اجرا شود.

    وی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران و شخص رییس جمهوری اهمیت ویژه ای برای موضوع محیط زیست و مسایل مربوط با آن قائل است و برنامه های خوبی را هم در دست اجرا دارد.

    ابتکار در ادامه بیان داشت: حفاظت از تالاب ها از لحاظ امنیت اجتماعی، اقتصادی، صلح و همکاری بین کشورهای بسیار مهم است.

    وی در پایان گفت:  با همکاری همه مردم و متخصصان اقدامات خوبی برای حفاظت از تالاب ها انجام شده است و باید از این تجربیات و اقدامات علمی گزارشاتی گرفته شود و در اختیار همه قرار گیرد.

    IMG_7604 IMG_7605 IMG_7629 IMG_7643 IMG_7652 IMG_7664 IMG_7669 IMG_7670 IMG_7676 IMG_7686 IMG_7727 IMG_7733 IMG_7762 IMG_7791 IMG_7816 IMG_7821 IMG_7831 IMG_7860 IMG_7891