پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3981
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ اسفند, ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رامسر در گفتگو با نیمه پر اعلام کرد:

    ۲۰در صد از نانوایی های رامسر آزاد پز شدند/ فضای رقابتی قدرت انتخاب مشتری و کیفیت نان را افزایش می دهد

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رامسر گفت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت خانه مطبوع ۲۰ درصد از نانوایی های رامسر آزاد پز شدند و سهمیه آراد دولتی آنها نیز حذف شده است.

    به گزارش نیمه پر رامسر، صبح امروز حمید رضا حسیبی در گفتگو با خبرنگار ما در زمینه تغییر قیمت نان در برخی از نانوایی ها اظهار داشت: بر اساس دستور العملی که از وزارت مطبوع ابلاغ شد و هماهنگی هایی که در کل کشور انجام شده است ما ملزم بودیم که ۲۰ درصد از مجموع نانوایی هایی سطح شهرستان رامسر را به عنوان آزاد پز معرفی کنیم.

    وی افزود: در ابتدا سهمیه آرد دولتی این نانوایی ها حذف می شود  وبر اساس آردی که تهیه می کنند خارج از سیکل سهمیه دولتی می توانند فعالیتشان را ادامه دهند.

    وی اظهار داشت: در شهرستان رامسر طی جلساتی که در شورای آرد نان با حضور فرماندار داشتیم این دستور العمل ها قرائت شد و با هماهنگی که با دفتر نمایندگی شرکت غله در شهرستان داشتیم این موضوع عملیاتی شد.

    حسیبی در ادامه بیان کرد: اولویت ها برای عملیاتی کردن این دستورالعمل شناسایی شد که شامل کسانی بود که قبل از سهمیه بندی شدن آرد آزاد پز بودند و هم اکنون هم مجددا با همین اولویت ۲۱ نانوایی در سطح شهرستان آزاد پز شدند.

    وی تصریح کرد:شرکت غله طبق هماهنگی سهمیه دولتی این ۲۰ درصد از نانوایی ها در شهرستان را حذف کرد و نکته ای که قابل تامل هست هیچ گونه نرخ گزاری از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت وظیفه نداریم به آنها ابلاغ کنیم و از شمول نرخ گزاری خارج هستند.

    وی با اشاره به تداوم نظارت بر این نانوایی ها خاطر نشان کرد: نظارت بر این نانوایی ها بحث بهداشتی دارد که با هماهنگی با اداره بهداشت نظارت می شود و در بحث کیفیت هم این امر انجام می شود که بدون استفاده از افزودنی های غیر مجاز پخت کنند.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رامسر افزود: با نظارت اداره بهداشت از نحوه فرواری پخت این نوع نان ها در برخی واحدها هم گزارشی در حال تهیه است که به سایر نانوایی ها ارائه داده شود تا از این اطلاعات استفاده کنند.

    وی به وجود آمدن فضای رقابتی در این حوزه را بسیار موثر و مفید دانست و بیان داشت: اگر چه فضا فضای رقابتی است و واحد ها از شمول نرخ گزاری خارج می شوند اما اینطور نیست که هر رقمی که دلخواه باشد اعلام کنند بلکه فضای رقابتی را باید مدیریت کنند و با تنوع قیمت ها مشتری می تواند نان مورد نظر را خریداری بکند که می تواند نان با کیفیت بیشتر و سایز بزرگتری را خریداری کند.

    وی ادامه داد و گفت: نانوایی ها می تواند نان بهتری را تولید کنند و با قیمتی مناسب و در سایزها و کیفیت های مختلف آن را ارائه دهند که این فضای رقابت را در این بخش ایجاد می کند و مشتری هم قدرت انتخاب بهتری را می تواند داشته باشد.

    این مقام مسئول هاطر نشان کرد: این نانوایه ها جز اتحادیه آرد و نان هستند اما سهمیه دولتی برای خرید آرد ندارند و آرد خود را می توانند به صورت آزاد از هر جایی در کشور تهیه کنند.

    وی در پایان گفت: پیش بینی ما این است که وضعیت بهتر شود و سیاست های دولت به سمتی می رود که مسائل مربوط به آرد را به این سمت سوق دهد و ما هم از بحث سرمایه گذاری در احداث نانوایی ها صنعتی حمایت می کنیم و در این زمینه هم یک واحد برای پروانه برداری آن پیگیر هستیم که به عنوان اولین نانوایی پخت نان صنعتی در شهرستان است.