پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3952
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ اسفند, ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    دعوت پیامکی حزب اصلاح‌طلب برای ثبت نام خبرنگاران همسو در انتخابات شورایاری محلات/راز موفقیت اصول‌گرایان

    یک حزب اصلاح طلب با ارسال پیامک به خبرنگاران از آنها دعوت کرده تا در انتخابات شورایاری ها ثبت نام کنند. در این پیامک آمده است: عضویت خبرنگاران در شورایاری ها موجب تقویت آنها خواهد شد، در صورتیکه کاندیدا شده اید مراتب را اعلام کنید تا این حزب از طریق رسانه و روزنامه خود برای موفقیت شما بصورت رایگان برنامه ریزی کند.

    به گزارش خبرنگار نیمه پر ، چهارمین دوره انتخابات شورایاری های تهران در حالی قرار است ۲۲ اسفند ماه برگزار شود که این دوره از انتخابات با حواشی زیادی روبرو بود که به «تلاش گسترده اصلاح طلبان برای تعویق برگزاری انتخابات» به عنوان اصلی ترین این حواشی می توان اشاره نمود.

    روزنامه فرهیختگان یکی از رسانه های منتسب به اصلاح طلبان در دولت فعلی در این باره می نویسد: «اصلاح‌طلبان شورا معتقدند اسفندماه پرتراکم‌ترین زمان سال است که مردم و دستگاه‌های مختلف درگیر روزهای پایانی سال هستند و پیشنهاد کرده بودند که سالروز تشکیل شوراها در اردیبهشت سال آینده، به‌عنوان روز برگزاری انتخابات شورایاری‌ها انتخاب شود.»

    هرچند فرهیختگان بهانه شلوغی روزهای پایانی سال را به عنوان دلیل اصلی خواست اصلاح طلبان مبنی بر تعویق انتخابات شورایاری ها معرفی می کند، اما خبرهای واصله حاکی از آن است که اصلاح طلبان این مدت زمان کوتاه را برای ساماندهی در بافت های اجتماعی شهر و برای تصاحب کرسی های شورایاری ها ناکافی تلقی می کردند.

    البته غلامرضا انصاری، عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا این موضوع را خیلی جدی نمی‌داند، چراکه معتقد است اگر انتخاباتی برگزار شود و «فیلترینگ آن‌طور که در گذشته اتفاق افتاده به کار نگیرند» اصلاح‌طلبان از پایگاه بیشتری در مردم برخوردارند و از این نظر دغدغه‌ای ندارند اما تلاش احزاب اصلاح طلب با دعوت از خبرنگاران و چهره های جوان جبهه اصلاحات حاکی از آن است که اتفاقا ادعای انصاری از پشتوانه چندانی برخوردار نیست.

    برای نمونه یک حزب اصلاح طلب با ارسال پیامک به خبرنگاران از آنها دعوت کرده تا در انتخابات شورایاری ها ثبت نام کنند. در این پیامک آمده است: عضویت خبرنگاران در شورایاری ها موجب تقویت آنها خواهد شد، در صورتیکه کاندیدا شده اید مراتب را اعلام کنید تا این حزب از طریق رسانه و روزنامه خود برای موفقیت شما بصورت رایگان برنامه ریزی کند.

    از سوی دیگر و از گوشه و کنار خبر می رسد که تحرک چهره های اصلاح طلب برای ترغیب چهره های همسو به خود، جهت ثبت نام در این انتخابات تلاش می کنند

    .

    انسجام راز موفقیت اصولگرایان

    اما نکته قابل تامل در این بین، انسجام رویه اصولگرایان شورای شهر بود که بدور از جوسازی های سیاسی و ضمن تعامل با چهره های اصلاح طلب شورای شهر، حالا نه تنها موفق به برگزاری انتخابات شورایاری های تهران در موعد مقرر شده اند، بلکه بار دیگر ثابت کردند که «انسجام» تنها راه موفقیت و به هدف رسیدن در مرام اصولگرایی است.

    هر چند طی ماه های اخیر بارها و بارها چهره های اصلاح طلب تلاش کردند تا موانع زیادی را بر سر راه برگزاری انتخابات شورایاری قرار دهند اما انسجام و وحدت در بین اصولگرایان شورای شهر نشان داد که «همدلی» بهتر از «تفرقه» جواب می دهد و اکنون این فرصت از اصلاح طلبان گرفته شده است تا بار دیگر با عینک سیاسی به یک اننخابات شهری و اجتماعی بنگرد.

    شاید در آغاز راه عده ای از تندروها به مرتضی طلایی انگ سازشگر با اصلاح طلبان و معتدلین می زدند اما وی این بار در عمل ثابت کرد که نگاه اصولگرایی به انتخابات شهری یک نگاه سیاسی نیست و آنها در راستای خدمات رفاهی برای مردم محلات گام برمی دارند و هیچ گاه اسیر باندبازی های سیاسی در این نوع انتخابات نخواهند شد.

    وحدت رویه همان حلقه مفقوده ای در جریان اصولگرایی است که امروز در بین اصولگرایان شورای شهر به خوبی به چشم می آید.

    دانا/

    برچسب ها :