پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3134
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ بهمن, ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    همه چیز آنجاست؛ در «خانواده»/ کار قابل تحسین تلویزیون برای «خانواده ایرانی»/ وقتی خیابان ها خلوت می شوند

    سریال پربیننده «همه چیز آنجاست» حالا به قسمت های انتهایی نزدیک می شود و در شبهای بلند آخر پاییز و ابتدای زمستان بسیاری از مردم را پای تلویزیون می کشاند و خیابان ها را خلوت می کند.

    به گزارش نیمه پر ، سریال پربیننده «همه چیز آنجاست» حالا به قسمت های انتهایی نزدیک می شود و در شبهای بلند آخر پاییز و ابتدای زمستان بسیاری از مردم را پای تلویزیون می کشاند و خیابان ها را خلوت می کند.

    کار پسندیده شبکه ۳ تلویزیون با رویکرد بررسی برخی آسیب های اجتماعی و البته برخورد روانکاوانه به موضوعات روزی چون ازدواج جوانان، دختران مجرد، تحصیل و اشتغال جوانان، مسائل اجتماعی و روابط خانوادگی پرداخته است.

    این مجموعه داستانی که با اقبال فراوان مخاطبان مواجه شده است از مسائل و مشکلاتی سخن می گوید که در جامعه به فراوانی دیده می شود. اشاره به مسئله نزول و ربا و رعایت حلال و حرام در معاملات که در جامعه متاسفانه کمتر رعایت می شود در این سریال به خوبی پرداخته شده است.

    مسئله کار دختران مجرد در محیط های اداری و شکل گیری روابطی خارج از عرف خانواده که اصلی ترین بخش داستان را تشکیل می دهد، به شکلی درست و منطقی مورد انتقاد قرار گرفته است. مسئله رابطه با نامحرم و مشکلاتی که پس از ان به وجود می آید خیلی از مخاطبان را آگاه می کند.

    همه چیز آنجاست، ماجرای چند خانواده را با هم دنبال می کند. خانواده مهدی و پرستو که به تازگی صاحب دختری شده اند موفق ترین خانواده این مجموعه اند که علیرغم مشکلات زیاد، نقش مهمی در حل و فصل مشکلات دیگران دارند. نقش منطقی عروس خانواده فرهمند در پیگیری ماجرای مهرنوش و مهندس روحی نه تنها مثل خیلی از فیلم هایی که فردگرایی را ترویج می کنند، منفی و تقبیح شده نیست بلکه مثبت و تاثیرگذار است.

    در ماجرای خانواده اصلی که دو دختر مجرد در خانه دارند، پدر و مادر را به این نتیجه می رساند که ازدواج را تسهیل کنند و در مورد ازدواج سخت گیری نکنند. حتی دختر کوچک تر که زیاد به قیافه و سر و وضع خود می رسد و در جامعه از این قشر به ازدواج زده نام برده می شود، تمایل خود را به ازدواج و تشکیل خانواده نشان می دهد.

    اسماعیل و نامزدش علیرغم همه بدبینی های اسماعیل سعی در حفظ نهاد «خانواده» به عنوان ارزشمند ترین نهاد در اجتماع دارند و سعی می کنند با یکدیگر بسازند.

    کارکردی نبودن برخی از تحصیلات و نفی مدرک گرایی نکته مثبت دیگری در این فیلم است. خانواده فرهمند با مادری نکته گیر و متوجه به خانواده و پدری آرام و صبور فرزندانی دارد که با همه خطاهایشان باز برای حل مشکلاتشان به خانواده برمی گردند.

    تلاش دختر مهندس روحی برای حفظ خانواده نیز در خور توجه است. با اینکه دختری است خارج رفته و از قشر مرفه اما تلاشی که برای حفظ خانواده می کند، فوق العاده است. وی نمی خواهد پدر و مادرش را از هم جدا ببیند و دوست دارد آنها دور یک میز بنشینند.

    دختر شخصیت حمید علاقه شدیدی به دیدن پدر خود دارد اگرچه معتاد باشد و در انزوا و نشان می دهد که هیچ چیز برای او جای خانواده را نمی گیرد. هما خواهر حمید و عمه مهدی وقتی از اعتیاد و وضعیت بد برادر خبردار می شود زار می زند. گریه هما و  جنس علاقه خواهر به برادر کاملا اهمیت خانواده را نشان می دهد.

    «خانواده» محوری ترین موضوع در «همه چیز آنجاست» است و منظور از آنجا همان «خانواده» است.

    سراج۲۴/