پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3107
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ بهمن, ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران خبر داد:

    بهره برداری از پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان رامسر در اردیبهشت سال آینده

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران از بهره برداری پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان رامسر اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته گرامیداشت معلم خبرداد.

    به گزارش نیمه پر، عبدالحسین باقری لاجینی با اعلام این مطلب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: برای ساخت این کتابخانه که زمین آن از سوی هیات امنا و اهالی منطقه رمک رامسرتهیه گردید از سوی خانواده خیر مرحوم کنی مبلغ ۲۰۰میلیون تومان صرف احداث آن هزینه شد.

    وی افزود: این اداره کل نیز برای تجهییز آن ۴۰ میلیون تومان هزینه می نماید و از شهرداری رامسر نیز می خواهیم در این زمینه همکاری نمایند.

    وی اظهار داشت: همچنین برای تکمیل کتابخانه احمری نژاد کتالم رامسر نیز ۹۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که این کتابخانه نیز تا شهریوره سال آینده تکمیل می گردد.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران در ادامه بیان داشت: همچنین برای طرح توسعه کتابخانه آقا بسمل ساداتشهر نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان و برای تجهییز کتابخانه حوزه علمیه نیز کتاب اهدا می گردد.

    وی در بخش دیگری گفت:در حال حاضر ۵۹ پروژه در استان مازندران در حال اجرا بوده که تا کنون برای آنها ۵ میلیارد و و۲۰۰ میلیون تومان هزینه  شده است.

    وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها ۷ میلیارد تومان است که امیدواریم با تامین اعتبار و مشارکت مردم و خیران تا ۳ سال آینده به بهره برداری نهایی برسند.

    باقری لاجینی گفت: مازندران با تعداد ۵۰۷ نفر عضو انجمن کتابخانه های عمومی رتبه اول کشور را دارد همچنین در حوزه مطالعه مفید نیز رتبه دوم کشور و در بازرسی های از کتابخانه های عمومی استان حائز رتبه سوم کشوری است.

    وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۳ کتابخانه عمومی با ۱۰۵ هزار نفر عضو  و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه در مازندران وجود دارد.

    * کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

    فرماندارشهرستان رامسر نیز گفت: ترویج کتاب و کتاب خوانی یک ضرورت و اولویت و باید به خواست و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

    حسین سروری افزود: در مقوله کتابخوانی در سال های پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد فزاینده و دوران طلایی بوده ایم.

    وی اظهار داشت: با توجه به گسترش فزاینده عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی و ظهور و بروز فناوری های نوین  دسترسی به منابع اطلاعاتی  دچار تحولات اساسی شده است.

    وی در ادامه گفت: البته علیرغم همه پیشرفت ها هیچ چیز جای کتابخانه و کتاب را نمی گیرد و باید چنین فضاهایی تقویت شود.

    فرماندار رامسر تصریح کرد: باید از ظرفیت بسیار خوب فضاهای مجازی در جهت رشد و ارتقای فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.

    وی افزود: راه اندازی کتابخانه های دیجیتال و برنامه ریزی بر اساس خواست و نیاز مخاطبان در این زمینه یک ضرورت است.

    وی بیان داشت: اگر بتوان مردم را با هر ترتیبی که می‌باشد به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد و استعدادهای که در جامعه می‌باشد شناسایی کرد، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه امیدوار بود.

    فرماندار رامسر سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر را فعال و با برنامه دانست و از حمایت های مسولان ،شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی ،خیران و کارکنان کتابخانه های عمومی قدردانی نمود.

    روابط عمومی فرمانداری/

    ۱۸۵۴