پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 2941
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ بهمن, ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    دود شدن ۶۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ نخ سیگار قاچاق در کشور

    مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات کشور گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت، از مصرف ۶۵ میلیارد نخ سیگار حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان بابت ورود قاچاق کالای دخانی به کشور دود می شود.

    به گزارش نیمه پر ،محمدرضا تاجدار در دومین همایش استانی و کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالای دخانی و بررسی قوانین جدید مقابله با قاچاق کالا در کرمان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۳۰ نوع محصول دخانی قاچاق در کشور کشف شده که حدود ۵۰ نوع محصول دخانی در گروه یک محصولات قرار دارند و ۴۸۰ نوع از این کشفیات هم ردیف تولیدات داخلی کشور هستند.

    دود شدن ۴۰۰۰ میلیارد تومان سیگار قاچاق

    وی افزود: براساس گزارش وزیر بهداشت، از مصرف ۶۵ میلیارد نخ سیگار حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان بابت ورود قاچاق کالای دخانی به کشور دود می شود.

    تاجدار تصریح کرد: هر میزان واردات قاچاق افزایش داشته، واردات قانونی و تولید دخانیات نیز در کشور کاهش یافته است.

    وی با اشاره به افزایش عوارض و مالیات و کاهش سهم شرکت دخانیات ایران در بازار دخانیات گفت: شرکت دخانیات ایران کمتر از ۲۰ درصد در بازار دخانیات سهم دارد و بحث حمایت از اشتغال داخلی و ۷۰۰۰ نفر نیروی شرکت دخانیات را کسی ندیده است.

    مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: قرار بود در سال جاری ۳۴ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید کنیم که در حال حاضر به تولید ۱۰ میلیارد نخ نرسیده‌ایم.

    کشت توتون و تنباکو در ۸۰۰۰ هکتار از مزارع کشور

    تاجدار افزود: ۸۰۰۰ هکتار کشت توتون و تنباکو در کشور انجام می شود و از ۸۰۰۰ کشاورز خرید می کنیم که مسئولان باید در وضع مالیات به این مسائل و اشتغال این افراد توجه کنند.

    وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰۰۰ کارتن کشفیات سیگار در کشور بوده است که در سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ هزار کارتن کشف شده است و تا پایان سال به ۴۰ هزار کارتن می رسیم.

    ایجاد ۸۰ هزار شغل در ازای رسمی شدن واردات سیگار

    مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات ایران بیان کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان قرار بود از افزایش مالیات عاید دولت شود، آیا شد؟ مسئولان باید به این مسائل توجه و نمایندگان مجلس پیگیری کنند.

    وی اظهار کرد: اگر می خواهیم عدد قاچاق کالای دخانی را به کمتر از ۱۵ درصد برسانیم باید همه تلاش کنند و در وضع مالیات، این مسائل را در نظر بگیریم.

    تاجدار بیان کرد: اگر عدد قاچاق را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم ۲۱ میلیارد به شبکه کشور تزریق می شود و اگر ۲۱ میلیارد نخ سیگار به صورت رسمی وارد شود، ۸۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود و مسئولان باید به این مسئله توجه و از ظرفیت شرکت دخانیات بیشتر استفاده کنند.

    مشرق/