پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23700
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۵ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    لزوم استفاده از ظرفیت هنر برای جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز

    نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: استفاده از ظرفیت هنر و فضاسازی‌های سالم جهت ایجاد بستر مناسب جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز حائز اهمیت است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی درهفتمین اجلاسیه استانی نماز که به همراه رونمایی از پوستر «تربیت حکیمانه ۷» به میزبانی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت های باسعادت امام جواد(ع) و امام علی(ع)، اظهار کرد: ماه رجب ماه خدا و ماه استغفار، توبه و روزه داری است.

    نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه وقتی از نماز صحبت می کنیم مقصود فقط اقامه نماز واجب نیست، افزود: نمازهای نافله هم در سفره نماز هستند. این نمازها زینت بخش هستند.

    وی با بیان اینکه مسئولین باید به مستحبات نماز اهمیت دهیم  تا دیگران به واجبات نماز بپردازند، گفت: همچنین مسئولین باید از مکروهات باید اجتناب داشته باشند تا دیگران از حرا اجتناب کنند.

    محمدی لائینی به تعطیلی موقت اعتکاف در پی شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: رهبری فرمودند کسانیکه از عمل با فضیلت اعتکاف محروم مانده اند بهتر است در هر یک از این سه روز نماز جعفر طیار(ع) بخوانند. این یک دستورالعمل عرفانی بسیار مهم است.

    وی با بیان اینکه خداوند متعال چهر دسته را مخاطب نماز قرار داده، افزود: هرکدام از ما مخاطب اقامه نماز هستیم.

    محمدی لائینی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم خانواده خود را به نماز امر کنیم؛ خانواده نمازی داشته باشیم، گفت: همه جامعه مامور به اقامه نماز هستند.

    وی با بیان اینکه مسئولان باید نماز اقامه بدارند، اظهار کرد: نماز ماموریتی است که برای فرد، ‌خانواده،‌جامعه و مسئولان نوشته شده است.

    محمدی لائینی از نماز به عنوان امام الاعمال یاد کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع)به والی مصر نوشتند نماز امام و پیشرو همه اعمال است و ما وظیفه داریم تمام کارهایمان را با نماز تنظیم کنیم.

    وی  گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش و پرورش، نیاز است که در راستای اقامه نماز با کیفیت در بین دانش آموزان تلاش های بسیاری صورت گیرد.

    محمدی لائینی برلزوم استفاده از ظرفیت هنر و  فضاسازی‌های سالم جهت ایجاد بستر مناسب جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز تاکید کرد.

    مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز خاطر نشان‌کرد: برگزاری اجلاسیه نماز برای رسیدن به راهکار ۳_۱ سندتحول بنیادین که در آن به توسعه فرهنگ نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه و تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی تأکید شد، ضروری است.

    علیرضا سعدی پور با بیان اینکه اجلاسیه نماز بستر لازم را برای تربیت انسان تمام ساحتی فراهم می‌کند، تصریح کرد: هدف مهم سند تحول بینیادین که در آن ۱۳۱ راهکار برای تحقق ۲۳ هدف تبیین شده تربیت انسان تمام ساحتی است و نقش و تاثیر اجلاسیه نماز در رسیدن به این هدف مهم سند تحول بنیادین قابل توجه است.

    وی در راستای تاکید بر اهمیت برگزاری اجلاسیه نماز افزود: اقامه نماز آنچنان حائز اهمیت است که مقام معظم رهبری در پیام خود به اجلاسیه سال گذشته فرمودند: مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان، این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است.

    سعدی‌پور با اشاره به اینکه در نظام آموزشی شایسته نیست همه تمرکزمان بر مسائل علمی، پژوهشی و تحقیقی باشد، اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف تربیتی و رسیدن به پرورش انسان تمام ساحتی خود را مکلف می‌دانیم که تعلیم و تربیتمان مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد تا در این فضا بعد سیاسی، عقیدتی و اجتماعی هم مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرا شده آموزش و پرورش مازندران در حوزه قرآن، عترت و نماز گفت: آغاز به کار جشنواره تربیت حکیمانه با محوریت سه سوره لقمان، حجرات و عنکبوت طی شش مرحله در ابعاد گوناگون فرهنگی، هنری و پژوهشی از اقدامات مهم و تاثیرگذاری بود که منجر به تولید و ارسال ۳۰ هزار اثر به دبیرخانه شده است.

    برچسب ها :