پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23665
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    شفافیت در برخی تصمیمات نمایندگان خسارت بار خواهد بود!

    عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی این طرح شفافیت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت چرا که مجلس با اصلاحیه های صورت گرفته در این طرح موافق شفافیت است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه طرح شفافیت به زودی با در نظر گرفتن برخی اصلاحیه ها در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: طرح شفافیت جزء شعارهای نمایندگان مجلس یازدهم بوده و در ایام انتخابات همواره در پاسخ به سوال پیرامون شفافیت موضع مثبت اتخاذ شده است.

    وی با اشاره به اینکه در ابتدای ورود مجلس به طرح شفافیتی، طرحی با این مضمون تهیه شد ولی با اختلاف نظر جزئی رای کافی را کسب نکرد و به کمیسیون ارجاع شد عنوان کرد: شفافیت نه طرح صد در صد زیان آور و نه صد درصد طرح مفید است بلکه آثار آن بینابینی است.

    نظری با اشاره به اینکه باید در این طرح اصلاحاتی صورت گیرد تا خود شفافیت عاملی برای انحراف نمایندگان از رسالت اصلی آنها نشود تصریح کرد: اگر رای نمایندگان در اموری صنفی مشخص شود ممکن است برای اثرگذاری بر این رای از ناحیه حوزه های انتخابیه نمایندگان تحت فشار قرار گیرند که این مسئله خسارات جدی و تبعات بسیاری برای کشور خواهد داشت.

    عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مجلس در اموری که همچون رای به وزرا، انتخاب هیئت رئیسه و یا نمایندگان ناظر بر شوراهای مختلف مجلس موافق شفافیت آرا است.

    نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه طرح شفافیت در حال حاضر در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در حال پیگیری است تاکید کرد: به زودی این طرح در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت چرا که مجلس با اصلاحیه های این طرح موافق شفافیت است.

    برچسب ها :