پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23655
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    حل قطعی معضل پساب و زباله‌های شهری و روستایی مازندران تا پایان دولت سیزدهم

    مشاور وزیر کشور با بیان اینکه به شرط همت و مطالبه‌گری شما مدیران از سطح ملی، در عرض سه سال باقیمانده از دولت سیزدهم، قطعا خواهیم توانست موضوع فاضلاب شهری و زباله‌های شهری و روستایی این استان را حل‌وفصل کنیم؛ گفت: اگر فرد یا دستگاهی طی سالیان گذشته جهت ساخت‌وساز، زمینی به او واگذار شده است و طی این مدت اقدامی از سوی آنان صورت نگرفته است باید این اراضی، سریعا از آن‌ها، بازپس‌گیری شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، محمدحسن جابری انصاری مشاور وزیر کشور در جلسه تامین مسکن اقشار آسیب پذیر مازندران در جمع مدیران دستگاه‌های اجرائی مازندران، اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی مازندران، آب‌های فاضلاب و عدم استفاده از سیستم پساب در اراضی شالیزاری این استان است؛ چرا که به‌دلیل آلودگی در زنجیره غذایی اثرات منفی ایجاد می‌کند.

    وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح، زباله‌های شهری در مازندران است، افزود: من از هم اکنون به مردم مازندران این ارمغان را می‌دهم که به شرط همت و مطالبه‌گری شما مدیران از سطح ملی، در عرض سه سال باقیمانده از دولت سیزدهم، قطعا خواهیم توانست موضوع فاضلاب شهری و زباله‌های شهری و روستایی این استان را حل‌وفصل کنیم.

    مشاور وزیر کشور، با اشاره به اجازه تهاتر نفت از سوی مقام معظم رهبری به دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون، بزرگ‌ترین شرکت چینی آمادگی کامل دارد تا بحث زباله‌های شهری این استان را در کمتر از سه سال تبدیل به انرژی برق و الکتریسیته کند و از بازمانده‌های آن تولید کود مصارف زراعی و باغی حتی برای صادرات این محصول کند؛ به شرط آنکه دستور تهاتر نفت برای اجرای این مسئله را در سطح ملی اتخاذ کنید.

    انصاری ادامه داد: با توجه به سهمیه سالانه بیش از ۳۰ هزار مسکن در مازندران، طی ۴ سال باید در این استان بیش از ۱۲۰ هزار مسکن ساخته شود.

    وی با بیان اینکه اگر فرد یا دستگاهی طی سالیان گذشته جهت ساخت‌وساز، زمینی به او واگذار شده است و طی این مدت اقدامی از سوی آنان صورت نگرفته است باید این اراضی، سریعا از آن‌ها، بازپس‌گیری شود؛ تصریح کرد: به طور نمونه به کشتی‌سازی پارس در محمودآباد، نزدیک به سه دهه گذشته، زمینی واگذار شده است، ولی تا به حال حتی یک قایق هم تولید نکرده است، مقامات استان باید این حق بیت‌المال را بازپس بگیرند.

    مشاور وزیر کشور، گفت: باید سریعا این اراضی به هر ارگانی که واگذار شده است درصورت عدم اقدام، باز پس گیری شود و این به منزله عدالت است و عدالت یکی از گفتمان اصلی دولت سیزدهم است.

    انصاری با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد به عنوان یکی دیگر از گفتمان اصلی دولت رئیسی، اعلام کرد: مبارزه با فساد تنها منحصر به دستگاه‌های دولتی نیست، با فساد در بخش خصوصی نیز باید مقابله کرد.

    برچسب ها :