پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23556
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    پرداخت ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح جهش تولید دیم‌زارها در شرق مازندران

    مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران گفت: طرح جهش تولید دیم‌زارها در شرق استان مازندران در حال اجرا بوده و شامل تشویقات بیمه‌ای و پرداخت ۲ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره است‌.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، سیدرضا هادیان در گفت‌وگویی از اجرای طرح جهش تولید دیم‌زارها در شرق استان مازندران (بهشهر، گلوگاه و نکا) خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف بررسی عوامل و موانع بیمه کشاورزی و عدم انگیزه کشاورزان به بیمه و ترغیب آن‌ها به بیمه محصولات استارت خورد.

    وی افزود: این طرح با همکاری مسئولان استان و شهرستان‌ها، جهادکشاورزی و کارشناسان کشاورزی به‌همراه سرپرست صندوق بیمه کشاورزی استان در حال اجرا است.

    مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران گفت: طرح جهش تولید دیم‌زارها در شرق استان مازندران در حال اجرا بوده و شامل تشویقات بیمه‌ای و پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات کم‌بهره است‌.

    مهدی بابایی ناظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در طرح دیمزار های استان مازندران نیز با اشاره با اینکه این حرکت می‌تواند روند انگیزشی را برای استان‌های دیگر  به‌همراه داشته باشد، اعلام کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۰ هزار هکتار از ۳۰ هزار هکتار زمینی که در طرح جهش تولید قرار دارد مجلس نگاه ویژه‌ای به طرح دارد.

    این مسئول ادامه داد: این طرح دارای سازوکار مخصوص به خود است، با توجه به اینکه برخی از کشاورزان در این سه شهر بعد از کشت گندم به شهر مهاجرت می‌کنند، این طرح تشویقی به‌همراه پرداخت هر هکتار ۲۵ هزار تومان یارانه و مبلغی از بذر گواهی شده به کشاورزان برگردانده می‌شود.

    وی در پایان گفت: کارشناسان و تیم اجرایی با تبادل تجربه در طی جلسات مختلف در راستای اجرای هر چه کیفی‌تر این طرح و جهشی در جهت جهش موانع تولید هستند.

    برچسب ها :