پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23515
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ دی, ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برخورد قاطع و بدون اغماض با هرگونه فساد اداری/فرصت پرداختن به حاشیه‌ها را نداریم

    استاندار مازندران گفت: باید با بررسی دقیق، زمینه هرگونه فساد اداری در استان شناسایی و با جدیت و قاطعیت با آن برخورد شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور در مراسم تکریم و معارفه فرماندار ساری با بیان اینکه میز خدمت در نظام جمهوری اسلامی امانتی است که به نوبت در اختیار افراد قرار می‌گیرد؛ اظهار کرد: ما در آستانه دومین انتصاب فرمانداران پس از انتصاب فرماندار آمل در مرکز استان هستیم و کسی که امروز معارفه می‌شود یک جوان نخبه دانشگاهی با رزومه مشخص است که از خانواده‌ای بزرگ از شهید سرافراز اسلام نوبخت هستند؛ لذا ما  همچنان بر عهده خود در استفاده از جوانان متدین، انقلابی و متخصص استوار هستیم.

    وی با بیان اینکه هر چند انتصاب افراد پیشکسوت، با تجربه و با سوابق بالای مدیریتی از دستور کار ما خارج نیست؛ افزود: نگاه ما در انتصابات یک نگاه مکملی و همه جانبه از پیشکسوتان و جوانان است.

    استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: تجریه پیشکسوتان و جسارت و تلاش جوانان می‌تواند یک راه میانه‌ای باشد برای شکستن قفل‌های مهمی که در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و اجرایی استان وجود دارد.

    اکنون ما به شدت نیازمند همدلی و همگرایی هستیم

    مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: به فرماندار جوان، خوش فکر و دانشگاهی سفارش می‌کنم که ساری را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهد، زیرا که ساری نیازمند همدلی و همگرایی همه جریانات و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

    حسینی‌پور بیان کرد: اگر قرار باشد ما کارهای بزرگی را در مرکز استان انجام دهیم، بدون همدلی و همراهی ممکن نیست.

    وی با بیان اینکه ما هیچ زمانی با تک‌روی پیشرفت نکردیم، عنوان کرد: بنابراین اکنون ما به شدت نیازمند همدلی و همگرایی هستیم؛ لذا به آقای نوبخت تذکری عرض کنم و آن اینکه مبادا توجه به جوان و جوان‌گرایی باعث شود که تجارب پیشکسوتان را کنار بگذارید، حتما ما نیازمند تجارب ارزشمند پیشکسوتان هستیم؛ لذا میز پیشکسوتان حتما باید مدیریت جوان انقلابی ما به عنوان یک الگوی منطقی، اخلاقی و حرفه‌ای مورد نظر قرار گیرد.

    در عدالت نباید هیچ تفاوتی بین روستا و شهر باشد

    استاندار مازندران، خطاب به فرماندار مرکز استان، گفت: شما فرماندار شهرستان ساری هستید، شهرستان ساری به همین چاردیواری شهر منحصر نمی‌شود، شما فرماندار ۶ بخش مهم این شهرستان هستید که روستاهای فراوانی دارند.

    مقام عالی دولت در استان، تاکید کرد: در عدالت اجرائی و حکمرانی اسلامی نباید هیچ تفاوتی بین روستا و شهر باشد؛ یعنی همه انسان‌ها در یک شهرستان چه در دورترین روستاها و چه در مرکز شهر از نظر والی باید یک ارزش را داشته باشند؛ توزیع امکانات باید بر اساس عدالت باشد و لذا ما باید بدنبال احیای اقتصاد روستاها باشیم نه اینکه صرفا از روستاهامان تجلیل کنیم.

    ماموریت مهم استاندار به فرماندار جدید

    حسینی‌پور افزود: روستا باید مرکز تولید و توسعه اقتصادی استان مبدل شود، با توجه به اقلیم، نیروی انسانی و ظرفیتی که در روستاهامان داریم، توسعه کشاورزی و گردشگری روستایی باید در الویت کاری شما قرار گیرد.

    وی اعلام کرد: تاکید بنده این است که همه دستگاه‌های اجرائی باید خودشان را از منظر مدیریتی تحت مدیریت فرماندار بدانند، والی شهر یعنی بالاترین مقام اجرائی آن شهر و اینکه هر دستگاهی قرار باشد راه خودش را دنبال کند، کار شهر پیش نمی‌رود؛ بنابراین در نظارت‌هامان حتما این هماهنگی بین مسئولین اجرائی و فرماندار شهر به عنوان یکی از اهرم‌های مهم و مولفه‌های مهم سنجش عملکرد مدیران ما لحاظ می‌شود.

    استاندار مازندران، با بیان اینکه نباید واگرایی در میان دستگاه‌ها و فرماندار وجود داشته باشد؛ مطرح کرد: آنجایی که همه مدیران یک شهر تحت فرماندهی فرمانداری بخواهند کارهای بزرگ انجام دهند، آن کار انجام می‌شود؛ رویکرد ما این خواهد بود و در اعمال مدیریت تعارفی با کسی نداریم.

    مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: در سال آینده اتفاق خیلی بزرگی را در این استان و این شهر داریم که آن اجلاس وزرای گردشگری سازمان اکو در مرکز مازندران است، بسیار اتفاق مهمی از منظر اینکه این استان را به ۱۵ وزیر گردشگری کشورهای اوراسیا معرفی می‌شود، خواهد بود؛ لذا فرماندار ساری باید شهر ساری را در وزن استقبال از میهمانان خارجی تا مهرماه سال آینده قرار دهد.

    حسینی‌پور ادامه داد: بنابراین یکی از مولفه‌های مهم برگزاری چنین اجلاس مهمی در مرکز یک استان، بسترهای مناسب برای برگزاری است که برای تحقق این مهم، برنامه‌های مختلفی داریم که مرکزیت ان در شهر ساری است.

    لزوم توجه ویژه فرماندار به مناطق حاشیه‌نشین

    وی با تاکید بر لزوم پیگیری مناطق کمتر برخوردار در شهرستان و تقویت محلات حاشیه‌نشین در ساری، اذعان کرد: آیا می‌توانیم در شهری زندگی کنیم و آرامش داشته باشیم اما بخشی از مردم ما در حاشیه شهر دچار مشکلات اساسی باشند؟ یکی از وظایف اصلی فرماندار آن است که به آن حاشیه نشین‌های شهر نیز توجه داشته باشد؛ بنابراین زیبنده مرکزیت استان با این عظمت نیست که ناهنجاری‌هایی که در اطراف شهرمان داشته باشیم و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

    استاندار مازندران، اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی متعددی را متاسفانه با آن مواجه هستیم و این آسیب‌ها نباید از چشمان مدیریت کلان شهرستان دور بماند.

    مقام عالی دولت در استان، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار و سیاست‌های تشویقی نسبت به بهسازی و مرمت بافت‌های فرسوده و حفظ هویت تاریخی شهر باید از الویت‌های کاری فرماندار قرار گیرد و ساری باید متحول شود به نحوی که در شأن مرکز استان مازندران شود.

    لزوم مبازره و برخورد قاطع با فساد اداری

    حسینی‌پور  تاکید کرد: باید با بررسی دقیق، زمینه هرگونه فساد اداری در مرکز این استان شناسایی و با جدیت و قاطعیت با آن برخورد شود.

    وی افزود: موضوع فساد اداری به عنوان یک لکه سیاه و ننگین در مدیریت انقلابی و اسلامی است و اجازه نخواهیم که این لکه سیاه، چهره نورانی و خدوم مدیران انقلابی ما را آلوده کند و حتما با آن مبارزه خواهیم کرد.

    سازوکار اداری مرکز استان ترمیم شود

    استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: ما آن چیزی که از مرکز استان توقع داریم این است که شهرستان ساری ویترین اداری و سازمانی استان مازندران است، لذا باید در سازوکار ادرای استان، بهترین و نمونه‌ترین روش‌های اداری در مرکز استان اتفاق بیفتد تا از این طریق به کل مجموعه استان، انتشار دهیم.

    مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه پرهیز از ورود به مباحث حاشیه‌ای و سیاسی‌کاری‌ها جزو ماموریت‌های مهم فرماندار این دوره است؛ بیان کرد: ما فرصت این را نداریم که در حاشیه‌ها درگیر شویم، ما وظیفه‌مان خدمت بی‌منت به مردم است؛ رویه و الگوی مدیریتی ما شهید دنیای اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی است و لذا مکتب حاج قاسم باید بر مسیر ادرای ما حاکم شود.

    حسینی‌پور یادآور شد: اگر اینگونه عمل کنیم، قطعا مردم نیز حلاوت و شیرینی این خدمات را به چشم خواهند دید و گره از کار مردم باز خواهد شد.

    برچسب ها :