پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23466
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ دی, ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    دادستان رامسر:

    دعاوی ملکی سرسام آور شده است

    دادستان رامسر گفت:دعاوی ملکی سرسام آور شده است.

    به گزارش رامسرنوین ، علی روحانی زاده در نشست با اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رامسر با بیان اینکه نحوه اخذ مجوز و نظارت ، بر عملکرد و نرخ خدمات سه موضوع مهم حوزه املاک است گفت : مشاورین املاک به اتحادیه کثیرالشغل تبدیل شده است.

    وی با بیان اینکه مشاورین املاک منفذ تمامی معاملات هستند و به نوعی همه معاملات از فیلتر مشاورین املاک گذر می کند گفت: هیچکس نمی‌تواند درباره ملک شخصی افراد تصمیم بگیرد اما مشاورین املاک میتوانند با توصیه بر حفظ زمین های زراعی از تبدیل زمین های کشاورزی به آسمان خراش ها در منطقه جلوگیری کنند.

    دادستان رامسر با هشدار به افراد و واحدهای بدون جواز ؛ از اتحادیه مشاورین املاک خواست بدون تعارف با واحدهایی که بدون مجوز و زیر زمینی فعالیت دارند جلوگیری و برخورد کند.

    روحانی زاده با بیان اینکه تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه در سطح استان عدد کوچکی نیست گفت : اموال غیرمنقول از فیلتر مشاورین املاک عبور می کند و نظارت بر این بخش باید بیشتر شود.

    دادستان رامسر در بخش دیگر این جلسه با بیان اینکه در غرب استان و شهرستان رامسر دعاوی ملکی بسیار زیاد است بر افزایش وسواس کاری و دغدغه قانونی در مشاورین املاک تاکید و تصریح کرد : عدم احراز هویت اشخاص در معاملات و موارد پیشگیرانه بویژه شهود و درج کامل ریزترین شروط مورد معامله بصورت کافی و کامل و … بسیار مهم است.

    وی افزود: آمار دعوای ملکی در رامسر سرسام آور شده است و پرونده های کیفری و حقوقی در بحث اموال و معاملات با تعداد بسیار بالا درحال افزایش بوده که نقش مشاورین املاک در کنترل این موضوع بسیار مهم است.

    دادستان رامسر تشدید نظارت ها و برخورد بدون رودروایسی و اجرای قانون را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: جرم و بزه بعدی در حوزه املاک ، جعل اسناد است که خط و امضا اسناد و هوشیاری مشاورین املاک در این زمینه باید بالا باشد.

    وی به نحوه اخذ مجوز اشاره کرد و با بیان اینکه ممکن است افراد متقاضی شرایط را داشته باشند ولی به واسطه اقتضائات و افزایش بی رویه باید در فیلترها با وسواس بیشتری درخواست ها و استعلامات بررسی شود و بگونه ای عمل شود تا هم حق کسی ضایع نشود و هم جلو این رویه گرفته شود.

    وی افزود: صنوف متعددی در جامعه وجود دارد اما نقش صنف مشاورین املاک بسیار حساس و به نوعی نقش بازوان دستگاه قضایی در کاهش جرم هستند.

    برچسب ها :