پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23439
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ دی, ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    کالاهای تولیدی مازندران باید صادرات‌محور شود/توسعه اشتغال با کیفی‌سازی محصولات اساسی

    استاندار مازندران گفت: تمام کالاهای تولیدی در حوزه کشاورزی و بخش صنعت با استانداردسازی باید صادرات محور شوند و باید در بحث تولید، بسته بندی و ارسال کالا برای توسعه صادرات نهایت دقت به خرج داده شود. ‎

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سید محمود حسینی پور در بازدید از مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی کشور در شهرستان جویبار، با عنوان اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم وضعیت صادراتی استان را ارتقاء ببخشیم، افزود: در بازدید امروز از مجموعه روماک باید عنوان کنیم این پایانه صادراتی در کشور منحصر به فرد است.

    استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این مجموعه صورت گرفته است و در تنظیم بازار و تضمین خرید کالا از تولید کننده نقش منحصر به فردی دارد، می بایست این پایانه صادراتی را در سطح استان تقویت کنیم و گسترش بدهیم و وضعیت صادراتی استان را با کمک پایانه صادراتی روماک ارتقاء ببخشیم.

    این مسئول اظهار کرد: مهم ترین بحث در کشور ما بحث امنیت غذایی و استانداردسازی غذا است که باید مجموعه هایی همچون روماک از نظر کمیت و کیفیت ارتقا پیدا کنند تا شاهد صادرات محصولات بی کیفیت نباشیم و قوانین صادرات محصولات کشاورزی کشور برای دستیابی به بازارهای هدف در نقاط مختلف جهان نیازمند بازنگری است.

    حسینی پور افزود: کالاهایی که در مازندران تولید می شود باید در گمرکات استان گواهی شود اما به دلیل نقص در قوانین می بینیم که این رویه در کشور اجرا نمی شود و در نهایت مشکلات زیادی را در این حوزه شاهد هستیم.

    وی خاطر نشان کرد: اگر کالای صادراتی مازندران در گمرگات و مراکز صادراتی استان مجوز بگیرد به هیچ عنوان دیگر شاهد نخواهیم بود که برخی از محصولات کشاورزی استان در برخی از کشورها برگشت بخورد لذا ضعف در قوانین در این حوزه باید هرچه سریع تر اصلاح شود.

    استاندار مازندران ادامه داد: در این بین دشمن هم بیکار ننشسته و با رویکردهای مختلف درصدد از بین بردن بازارهای هدف کشور با ترفندهای غیر حرفه ای است و همه ما باید نسبت به اهمیت و ضرورت توسعه صادرات توجه ویژه داشته باشیم.

    حسینی پور خاطر نشان کرد: باید پایانه های صادراتی استان باتوجه به میزان تولیدات محصولات کشاورزی افزایش یابد و تمام کالاهای تولیدی استان به نوعی صادرات محور شود.

    وی تصریح کرد: باید به نوعی با استانداردسازی حتی کالاهایی که در روستاهای استان تولید می شود دارای بِرند شود تا با برنامه ریزی اصولی برای صادرات کالاهای مرغوب تلاش کرد.

    استاندار مازندران، تصریح کرد: در مرکز پایانه صادراتی مازندران که در جویبار مستقر است سالانه ۳۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی بسته بندی و صادر می شود و باید با حمایت از این مراکز نسبت به افزایش صادرات کالا از استان دغدغه و برنامه داشت.

    حسینی پور تصریح کرد: تمام کالاهای تولیدی در حوزه کشاورزی و بخش صنعت با استانداردسازی باید صادرات محور شوند و باید در بحث تولید، بسته بندی و ارسال کالا برای توسعه صادرات نهایت دقت به خرج داده شود.

    استاندار مازندران گفت: در مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی کشور در جویبار مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا به میزان ۹۰ هزار تن وجود دارد که باید از این ظرفیت برای بسته بندی دقیق کالاها و همچنین صادرات محصولات استفاده کرد.

    حسینی پور گفت: اگر می بینیم که در صادرات محصولات کشاورزی با مشکلاتی مواجه شدیم دلیل آن این است که در برخی مواقع خارج از سیستم استاندارد برخی از فعالان اقتصادی کالا صادر می کنند که این رویه نادرست باید برچیده شود و کیفی سازی محصولات تولیدی یک رویکرد اساسی برای توسعه اشتغال و رونق کسب و کار در استان است.

    وی ادامه داد: در برخی موارد متاسفانه می بینیم که در مرز کشور گواهی مبدا صادرات کالا بدون آنکه به مسایل بهداشتی و استانداردسازی آن توجه شود، صادر می شود که باید این رویه های غیرکارشناسی برچیده شود.

    برچسب ها :