پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23309
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تنکابن و رامسر، تنها مناطق زرد کرونایی مازندران/کرونا در کمین دورهمی شب یلدا

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس جدیدترین اعلام نرم افزار ماسک تنکابن و رامسر، تنها مناطق زرد کرونایی مازندران هستند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، سید عباس موسوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: براین اساس طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۷۳ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳۲۹ نفر رسید.

    وی افزود: با توجه به گستردگی شیوع که در دوران بحران این بیماری وجود داشت ، در استان مازندران شاهد توفیقات خوبی بودیم از جمله پایین بودن نسبت ابتلا به استان های دیگر ، پایین بودن نسبت به مرگ و میر ۴درصد پائینتر از متوسط کشور و واکسینه شدن ٩٨درصد از افراد بالای ١٢سال  که همه این نتایج در سایه همدلی و همراهی همه دوستان اتفاق افتاده است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اگر چه مشکلات زیادی در این پیک ها و بحران ها وجود داشت و یکی از بزرگترین معظلات کمبود نیروی تخصصی بود، ادامه داد : علاوه بر ان استان مازندران در زمینه دیابت، فشار خون و افزایش وزن و … رتبه برتر را در سطح کشور دارد اما با وجود همه این موارد  که می توانست خطر بیشتری مردم را در بحث کووید۱۹ تحت تاثیر قرار دهد.

    موسوی تصریح کرد: با تلاش و ایثار همکاران ما در سطح استان در بحث پیشگیری و درمان بیماران کرونایی خوب و عالی عمل کردند و همین سرمایه ها بودند که الان ما به این نقطه مطلوب رسیدیم.

    وی ادامه داد: بر اساس جدیدترین اعلام نرم افزار ماسک تنکابن و رامسر، تنها مناطق زرد کرونایی مازندران هستند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرد: بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، از ۲۷ آذر در مازندران به جز تنکابن و رامسر که در وضعیت زرد قرار دارند، سایر شهرستان های استان در وضعیت آبی هستند.

    موسوی خاطرنشان کرد: گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری ، قائمشهر، جویبار، سیمرغ،  سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور نوشهر، چالوس، عباس آباد و کلاردشت در وضعیت آبی قرار دارند.

    وی به نگرانی‌های کادر درمان از دورهمی‌های شب یلدا اشاره کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود در شب یلدا از رفت و آمد و دورهمی جلوگیری و برای حفظ سلامتی این شب را به صورت مجازی برگزار کنیم چرا که هر دورهمی می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: از هم استانی درخواست می شود امسال به هیچ عنوان به فکر برگزاری دورهمی نباشند چراکه با ابتلای یک فرد به کرونا تمامی افراد خانواده درگیر این بیماری شده و خطر مرگ در کمین آنان است.

    برچسب ها :