پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23304
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    افزایش آمار سگ‌ گاز گرفتگی در رامسر

    براساس برخی گزارش ها ۹۰ درصد حیوان گزیدگی ها از سوی حیوانات خانگی است.

    به گزارش رامسرنوین ، چند روز گذشته یک سگ بی‌سرپناه در بابل به کودکی ۵ ساله حمله کرد و پس از گازگرفتگی متاسفانه این کودک جان باخت.

    پس از این حادثه مسئولین متعدد درحالی برای عرض تسلیت به منزل این خانواده رفته اند که باید پیشتر برای ساماندهی سگها برنامه ریزی می کردند.

    این یک نمونه کوچک از حادثه ای دلخراش است که ممکن است در هر منطقه ای و برای هر کسی اتفاق بیفتد.

    شهرستان رامسر نیز از این موضوع مستثنی نیست و سگهای بی‌سرپناه و بی‌سرپرست که در سطح شهر پرسه می زنند به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده است.

    بررسی آمارها نشان می دهد در کنار گازگرفتگی حیوانات در فضای عمومی ، آمار گازگرفتگی حیوانات در منازل به شدت افزایش یافته است که این موضوع نشان دهنده علاقمندی مردم به نگهداری از حیوانات در منازل شخصی است که باید بیشتر مورد توجه و مراقبت قرار بگیرد.

    درخصوص نکات مثبت و منفی این موضوع بحث های زیادی از دیدگاه موافقان و مخالفان از لحاظ فرهنگی وجود دارد که باید درجای خودش توسط متخصصان امر به آن پرداخته شود.

    اما آنچه باید در فضای عمومی جامعه مورد توجه متولیان شهری و روستایی قرار گیرد ساماندهی سگها در کوچه و خیابان هاست که پیشتر در گزارش های متعدد به آن پرداخته شده است لذا انتظار می رود متولیان امر نسبت به رفع این مشکل و جلوگیری از حوادث احتمالی برای عابرین پیاده اقدام لازم را انجام دهند.

    آمار زیر بخشی از یک تحقیق تیم مدیریتی مرجع خبری رامسر است که می‌توان با استناد به آن موضوعات شهری، اجتماعی و فرهنگی را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

    در سال ۹۶ تعداد ۳۰۹ و در سال ۹۷ تعداد ۳۳۳ مورد حیوان گزیدگی در رامسر رخ داد.

    اما در سال ۹۸ و ۹۹ شاهد رشد قابل توجه حیوان گزیدگی در شهرستان بودیم بطوری که در سال ۹۸ تعداد ۵۵۸ مورد و در سال ۹۹ تعداد ۵۷۷ مورد حیوان گزیدگی در رامسر اتفاق افتاده است.

    در سال جاری نیز تا ابتدای آذر تعداد ‏۳۷۳ مورد حیوان‌ گزیدگی در رامسر رخ داده است.

    اما نکته مهم در این آمارها این است که ۹۰ درصد حیوان گزیدگی ها از سوی حیوانات صاحب دار و خانگی رخ داده است و تنها ۱۰ درصد حیوانات سطح شهر باعث آسیب به مردم شده اند.

    سگ با ۸۷ درصد بیشترین آمار حیوان گزیدگی شهرستان رامسر را باعث شده است.

    ۱۰ درصد این حیوان گزیدگی ها توسط گربه و ۳ درصد نیز دیگر حیوانات بوده اند.

    در این میان ۹۰ درصد سگها صاحب دار و ۱۰ درصد بی‌سرپناه و ۴۱ درصد گربه صاحب دار و ۵۹ درصد بی‌سرپناه بوده اند.

    این نکته نیز قابل ذکر است حیوان گزیدگی دارای ۳ نوبت واکسن ضد هاری است که هر واکسن ضدهاری بیش از یک میلیون تومان برای سیستم سلامت هزینه دارد.

    برچسب ها :