پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23139
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    پرداخت ماهانه ۲۲ میلیارد تومان یارانه در بخش توانبخشی/میزان کمک به معلولان متقاضی مسکن ملی هنوز مشخص نشد

    مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سال جاری یارانه مراکز و حق مستمری و پرستاری نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و به دو برابر افزایش پیدا کرده است و مستمری ماهانه که به جامعه هدف توانبخشی می‌دهیم ۲۲ میلیارد تومان است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، فرزاد گوهردهی در آیین افتتاحیه مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین ذهنی پسران بالای ۱۴ سال حدیث مهربانی میاندورود در روستای قندارخیل با بیان اینکه رویکرد ما نگهداری این افراد در منازل است، اظهار کرد: افراد پشت نوبتی داریم که می‌خواهند به شکلی افراد دچار کم‌توانی و معلولیت در منازل را به مراکز اقامتی بیاورند تا کار نگهداری انجام شود، البته ظرفیت این مراکز محدود است و هدف ما راه‌اندازی این مراکز در نقاط مختلف استان است.

    وی بیان کرد: ۱۴ هزار معلول ذهنی در استان داریم که بخشی از آنها در ۲۶مرکز اقامتی یا مرتبط با توانبخشی نگهداری می‌شوند و بهزیستی بابت نگهداری این افراد یارانه پرداخت می‌کند.

    مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: در سال جاری یارانه مراکز و حق مستمری و پرستاری نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و به دو برابر افزایش پیدا کرده است و مستمری ماهانه که به جامعه هدف توانبخشی می‌دهیم ۲۲ میلیارد تومان است.
    گوهردهی تصریح کرد: این مرکز، مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال است که با ظرفیت ۳۰ نفر کار خود را آغاز کرده است.

    وی درباره خدمات بهزیستی به افراد تحت پوشش در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در بحث احداث مسکن محرومین و معلولان بهزیستی با همکاری شرکای اجتماعی خود همچون بنیاد مسکن، وزارت راه، بسیج سازندگی و غیره تلاش می‌کنیم تا حداکثر تسهیل‌گری در این بخش را داشته باشیم.

    گوهردهی افزود: در خصوص بحث مسکن ملی الان در مرحله ثبت‌نام قرار داریم، ۱۱۷ مرکز خدمت سطح یک در استان داریم تا کسانی که مشمول این طرح هستند ثبت نام انجام دهند و اطلاع رسانی کاملا انجام شده است.

    وی تاکید کرد: تا الان ۵۰۰ واحد مسکونی را با وجود اینکه هدفگذاری ما در این بخش ۴۰۰ واحد مسکونی بود به جامعه هدف تحویل دادیم امیدواریم در ادامه کار تعداد بیشتری از مسکن‌ها را به اتمام برسانیم.

    مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان اظهار کرد: هنوز جزییات مبالغ ریالی بحث نهضت ملی مسکن مربوط به بهزیستی تکمیل نشده است، به محض تایید اطلاع‌رسانی می‌شود، در بحث مسکن شهری با پرداخت تسهیلات و کمک با اولویت خانواده‌های دارای چند معلول کار انجام شد.

    برچسب ها :