پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23005
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ مهر, ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بارش باران و کاهش دما در نوار شمالی کشور/ احتمال خیزش گردوخاک در سه استان

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در برخی نقاط کشور، از کاهش دمای هوا در نوار شمالی، وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک در برخی استان‌های کشور خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، صادق ضیاییان در گفت و گویی با اشاره به ‌اینکه امروز (۶ مهر) در مناطقی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بارش در این مناطق طی فردا و ‌پنجشنبه ( ۷ و ۸ مهر) تشدید خواهد شد.

    وی ادامه داد: گستره بارش جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ مهر) علاوه‌بر این مناطق، استان‌های مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی را نیز فرا می‌گیرد همچنین فردا و ‌پنجشنبه (۷ و ۸ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان و ‌پنجشنبه و جمعه (۸ و ۹ مهر) در شمال آذربایجان غربی رگبار ‌پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد همچنین از بعدازظهر ‌پنجشنبه و طی روزهای جمعه و شنبه (۸، ۹ و ۱۰ مهر) با توجه به افزایش سرعت وزش باد دریای خزر مواج خواهد بود.

    به گفته ضیاییان، از فردا (۷ مهر) تا اوایل هفته آینده دمای هوا به‌تدریج در نوار شمالی کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد به‌ویژه با توجه به هجوم هوای به نسبت سرد، دمای هوا از جمعه (۹ مهر) تا اوایل هفته آینده در شمال شرق کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی طی دو روز آینده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ مهر) در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد همچنین از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه (۹ و ۱۰ مهر) در برخی ساعات در مناطقی از سمنان و شمال و شرق اصفهان وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه ‌پنجشنبه (۸ مهر) ‌پدیده غالب در غرب کشور وزش باد خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به ‌پیش‌بینی توسعه چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت غرب‌سوی آن، انتظار می‌رود شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان به‌ویژه نوار ساحلی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ دهد همچنین طی این مدت دریای عمان مواج و توفانی ‌پیش‌بینی می‌شود.

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ مهر) صاف، دربعدازظهر همراه با وزش باد و در شب تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۸ مهر) صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۱ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

    برچسب ها :