پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22751
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بازتاب اظهارات رئیسی درباره مذاکرات برجامی در رسانه‌های خارجی

    رئیس‌جمهور کشورمان در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم تاکید کرد که ایران ابایی از مذاکره ندارد و آماده از سرگیری رایزنی‌ها در وین است، اما این مذاکره نباید تحت فشار غرب باشد زیرا تهدید و تحریم جواب نمی‌دهد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، اظهارات ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اش درباره مذاکره با غرب در رسانه های خارجی بازتاب قابل توجهی داشته است و بسیاری از آنها این موضع گیری او را منتشر کرده اند.

    خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: رئیس جمهور ایران شنبه شب در اظهاراتی تاکید کرد که کشورش آماده بازگشت به مذاکرات وین برای احیای برجام است اما نه تحت فشار.

    وی همچنین گفت که تهران به دنبال مذاکراتی است که به رفع تحریم های آمریکا علیه ایران منجر شود.

    خبرگزاری فرانسه با انتشار بخش هایی از صحبت های شب گذشته ابراهیم رئیسی نوشت: رئیس جمهور جدید ایران گفت که مذاکره برای بازگرداندن برجام در دستور کار دولت او قرار دارد اما این مذاکره نباید تحت فشار غرب و آمریکا باشد.

    شبکه العربیه نیز در گزارش خود درباره اظهارات رئیسی این بخش از صحبت های او درباره مذاکره با غرب را برجسته کرد و گزارش داد: رئیس جمهوری ایران خاطر نشان کرد به دنبال مذاکره ای است که موجب رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران شود اما این رایزنی ها نباید همراه با فشار غرب و آمریکا باشد.

    همچنین رسانه های صهیونیستی ازجمله روزنامه های هاآرتص، اورشلیم پست و تایمز آو اسرائیل به انتشار بخش هایی از صحبت های ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات برجامی و موضع گیری او مبنی بر آمادگی ایران برای از سرگیری رایزنی ها در وین پرداختند.

    تایمز آو اسرائیل تیتر زد: رئیسی گفت که ایران آماده بازگشت به مذاکرات هسته ای است اما بدون فشارهای غرب.

    هاآرتص نیز نوشت: رئیس جمهور ایران می گوید که از سرگیری مذاکرات در دستور کار دولت او قرار دارد اما رایزنی ها به طور قطع باید به رفع تحریم های ایران بینجامد.

    اورشلیم پست در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی شنبه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی تاکید کرد که دولت او خواهان مذاکراتی نتیجه محور است و هدف از مذاکره با غرب نیز رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران است که باید محقق شود.

    رسانه های متعدد دیگری همچون شبکه صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، تی آر تی، پایگاه خبری میدل ایست آی، هیل، خبرگزاری یاهو نیوز، ایندیا اکسپرس و … به طور برجسته اظهارات رئیسی درباره مذاکرات وین و گفت‌وگو با غرب را منتشر کردند.

    همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: رئیس جمهور ایران شنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی خواستار برگزاری انتخابات در افغانستان شد و تاکید کرد که مردم این کشور باید هرچه سریعتر درباره سرنوشت کشورشان از طریق انتخابات تصمیم گیری کنند.

    شبکه زی نیوز هم صحبت های رئیسی درباره افغانستان و تاکید او بر لزوم برگزری هرچه سریعتر انتخابات در این کشور منتشر کرد.

    برچسب ها :