پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22729
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    حجت الاسلام علیخانی امام جمعه شهرستان رامسر در خطبه های نماز جمعه:

    ظرفیت و سبقه فرهنگی ، مذهبی رامسر و مردم این منطقه بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد

    امام جمعه جدید شهرستان رامسر در خطبه های نماز جمعه گفت : ظرفیت و سبقه فرهنگی ، مذهبی رامسر و مردم این منطقه بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

    به گزارش رامسرنوین ، حجت الاسلام علیخانی در اولین خطبه های نماز جمعه خود در شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و‌ امام شهدا گفت: امروز بایستی با کار جهادی مسئولیتمان را دنبال کنیم.

    وی اضافه کرد: اولین وظیفه امام جمعه در کسوت این مسئولیت دین‌مداری و توسعه و اعتلای دینداری در جامعه است و در بخش دوم شاخصه ولایت‌مداری است که بایستی بعد از دین‌مداری ولایت‌پذیری و گوش به فرمان بودن به مقام ولایت و ولایت مطلقه فقیه در نظام جمهوری اسلامی میزان شود.

    امام جمعه رامسر در ادامه با اشاره به بخش سوم وظایف امامان جمعه در این مسئولیت بیان کرد: وحدت و انسجام بخشی از وظایف محوری امروز ما است تا با اتحاد و‌ همکاری بتوانیم آرامش و اعتلای بیش از پیش را در موضوعات مختلف داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه بخش چهارم وظایف می‌باشد که بایستی در این بخش مجاهدانه مسائل بررسی، پیگیری و رفع شود و در بخش پنجم وظایف، خلاقیت و نوآوری را در همه امور باید داشته باشیم.

    وی تاکید کرد: گذشتگان و مسئولان دوره‌های قبل در کسوت امام جمعه زحمات بسیار زیادی را کشیدند و تلاش‌های قابل تحسین و ارزشمندی را داشتند که از همه زحمات آن عزیزان تقدیر و تشکر میکنم.

    حجت الاسلام علیخانی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه و منحصر به فرد رامسر، مهمترین ظرفیت فرهنگی این شهرستان را حوزه علمیه رامسر دانست و اظهار کرد: شهرستان رامسر در گذشته‌های نه چندان دور دارای چندین حوزه‌ علمیه بوده و به تربیت مروجین دینی می پرداختند.

    وی افزود: تقویت دین باعث آبادانی دنیا و آبادانی آخرت می‌شود و می طلبد که مقدمتاً توجه ویژه به حوزه علمیه و تربیت طلبه ها داشته باشیم.

    وی بیان کرد: وجود علمای بزرگی همچون آیت الله الهیان و‌ آیت‌الله تسخیری در اوج مقامات الهی از شهرستان رامسر باعث افتخار ما است و باید قدردان این چهره‌های ملی و مذهبی باشیم.

    وی تصریح کرد: اقدامات بسیار اثرگذار آیت الله تسخیری در مجمع تقریب مذاهب و تقویت استراتژی وحدت بین مذاهب اسلامی که جز سیاست‌ها و فرامین رهبر معظم انقلاب بوده قابل تحسین و بسیار ارزشمند بوده و بایستی در شهرمان در این جهت یک اقدام در خور شان و توجه همگان با محوریت حوزه علمیه شهرستان انجام بگیرد.

    امام جمعه رامسر با اشاره به ظرفیت دانشگاهی و وجود ۱۲ هزار دانشجو در شهرستان حفظ چ توجه به این موضوع را الزامی دانست و گفت: وجود دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی و پردیس بین‌الملل در شهرستان رامسر جز ظرفیت‌های ویژه شهرمان است که بایستی در راستای تقویت آن تلاش های مستمر داشته باشیم.

    برچسب ها :