پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22617
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    «روبیکا» یکی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های داخلی با محبوبیت بالا بین مردم است

    پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به حذف روبیکا و ذره بین از گوگل گفت: گوگل در مقابله با پلتفرم‌های ایرانی از پرطرفدارترین آن شروع کرد و به حذف این برنامه را از فروشگاه اپیکیشن پلی استور پرداخت.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، رضا اکبری پژوهشگر حوزه رسانه در گفتگویی با اشاره به حذف روبیکا و ذره بین از گوگل اظهار کرد: موتورهای جستجوی بومی مختلفی در طی سال های گذشته ساخته شده که روبیکا در واقع یکی از بزرگترین اپلیکیشن های داخلی است که با برنامه های متنوع بیشترین محبوبیت را دارد، در واقع اگر بخواهیم این اپیکیشن را مورد بررسی قرار دهیم با یک برنامه همه کاره مواجهه میشویم که بسیاری از خدمات اپلیکیشن های مختلف را به صورت یکجا فراهم کرده است.

    وی یکی از نقاط قوت روبیکا را پخش فیلم و سریال دانست و خاطرنشان کرد: برنامه های پرطرفدار و بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های ارائه شده توسط در برنامه روبیکا در اختیار کاربران قرار دارد و دیگر امکاناتی مانند آموزش که رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شود.

    این کارشناس رسانه با بیان اقدام حذف روبیکا از گوگل، عنوان کرد: گوگل در مقابله با  پلتفرم های ایرانی از پرطرفدارترین آن شروع کرد و به حذف این برنامه را از فروشگاه اپیکیشن پلی استور پرداخت و در واقع ناقوس یک موج را به صدا دراورد که از حذف پرکاربردترین اپیکیشن بومی  شروع شده است.

    وی در خصوص  انتقادها به اپیکیشن های بومی اظهار کرد: گویا عملکرد غیر شفاف برخی پلتفرم‌های پر طرفدار خارجی باعث کم شدن محبوبیت آنها نشده است، اما در مقابل پلتفرم های ایرانی واکنش منفی نشان می دهند.

    اکبری به طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در حالی که طرح صیانت از فضای مجازی بیشتر از آنکه به محدودیت بپردازد به تقویت زیرساخت های اپلیکیشن های داخلی را هدف قرارداده بود، اما فضایی متشنج و نگران کننده باعث شد جامعه نه تنها عملکرد غیرشفاف و برخی پلتفرم های خارجی را در این چند سال اخیر نادیده بگیرند و از محبوبیت آنها کم نشود، بلکه سریع به سمت اپیکیشن های بومی موضع گیری کند، بطوری که حاشیه های زیادی برای روبیکا در این چند روز اخیر ایجاد شد.

    وی تصریح کرد: ثمره طرح های مانند صیانت استقرار زیرساخت‌های ارتباطی خدماتی است که مخصوصاً در بحران شروع کرونا سلامت خرید و فروش بدون مشکل انجام خواهد شد همگی به علت وجود زیرساخت ارتباط شبکه ملی اطلاعات است.

    اکبری ادامه داد: حذف روبیکا و ذره بین باید باعث شود، توسعه زیرساخت‌های داخلی پیام رسان های بومی و موتورهای جستجو و با جدیت بیشتری پیگیری طرح های داخلی و زیرساختی داخلی شویم.

    این کارشناس رسانه اپیکیشن های داخلی را از نظر امنیت مناسب دانست و عنوان کرد :همیشه کسانی در حوزه خرابکاری وجود داشته باشند زیاد است و با توجه به اینکه فضای مجازی در دسترس پذیر است مورد هجوم قرار می‌گیرد اما در اپیکیشن های داخلی ما سپر دفاعی خوبی داریم تا جلوی اتفاقات را بگیرد.

    برچسب ها :