پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22566
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تداوم رگبار و رعد و برق در برخی استان‌های کشور

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان کشور طی امروز (۳۰ مرداد) از تداوم این شرایط جوی در برخی نقاط کشور طی سه روز آینده خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، صادق ضیاییان در گفت و گویی اظهار کرد:  امروز (۳۰ مرداد) در برخی نقاط استان‌های مازندران، ارتفاعات در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، سمنان، البرز و شرق تهران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان، استان هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر و گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی می‌شود.

    وی ادامه داد: فردا (۳۱ مرداد) در شمال آذربایجان غربی، برخی مناطق مازندران، ارتفاعات سمنان و شرق تهران، برخی نقاط کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم این شرایط جوی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱ و ۲ شهریور) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران گفت: این شرایط همچنین در استان‌های هرمزگان، مرکز و جنوب کرمان و جنوب فارس نیز ادامه دارد.

    به گفته ضیاییان، چهارشنبه (۳ شهریور) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود همچنین امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ مرداد) در جنوب استان سمنان، شمال و شرق اصفهان، قم و جنوب تهران و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲ و ۳ شهریور) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل با افزایش سرعت باد در برخی نقاط احتمال خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۱ مرداد) صاف و در بعداز ظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۴ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

    برچسب ها :