پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22512
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر انتخاب استانداران قوی

    نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه وزیر پیشنهادی کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، محمد خدابخشی در گفت‌وگویی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی کشور در جلسه بعدازظهر امروز(دوشنبه، ۲۵ مرداد) این کمیسیون، گفت: احمد وحیدی در این نشست حضور یافته و ضمن تشریح برنامه‌ها و رویکردهای خود در وزارت کشور، به سئوالات و دغدغه‌های نمایندگان پاسخ داد.
    وی افزود: وزیر پیشنهادی کشور بر روی شاخص‌های تعیین استانداران تاکید و اعلام کرد، نمود عملی مردم‌سالاری باید در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دیده شود و بر این اساس باید از نیروهای انقلابی، جهادی، عاقل، سازگار با مردم و خدمتگزار به آن‌ها در این حوزه‌ها استفاده کرد.
    خدابخشی اضافه کرد: همچنین وحیدی در این نشست بر روی انتخاب استاندارانی قوی از نظر اجرایی که در حد وزیر باشند، تاکید و اظهار کرد، حتما از مشورت مجمع نمایندگان مجلس در این خصوص بهره خواهد گرفت.
    نماینده مردم الیگودرز در مجلس یادآور شد: وی اجرای سند آمایش استانی را یکی دیگر از برنامه‌های خود برشمرد و اعلام کرد، سند آمایش سرزمینی تجلی سیاست‌های جغرافیایی در حوزه‌های مختلف است و در صورت اجرای این سند، تعادل سرزمینی و امنیت پایدار هم ایجاد خواهد شد.
    نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان، گفت: نمایندگان نیز مطالبی درباره تقسیمات کشوری و تعامل میان وزارت کشور با مجمع نمایندگان برای انتخاب استانداران به دلیل داشتن بیشترین ارتباط نمایندگان با استانداران و فرمانداران، مطرح کردند و وحیدی نیز ضمن رد شایعاتی مبنی‌بر نداشتن روحیه تعاملی، بر تعامل بیشتر تاکید کرد.
    خدابخشی اضافه کرد: در مجموع دیدگاه نمایندگان با توجه به سابقه اجرایی و برنامه‌های ارائه‌شده، نسبت به وزیر پیشنهادی کشور، مثبت بود.

    برچسب ها :