پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22491
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آقای رئیسی؛ کارتان خوب با اندکی نقص بود، متشکریم

    برای اولین بار ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم درست و کاملی در اعمال تعطیلات با ممنوعیت سفرگرفت و ایکاش در همان لحظه اعلام، ممنوعیت سفر را نیزاعمال می‌کرد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ؛ اشکال ستاد ملی مقابله با کرونت در گذشته، علی‌رغم همه زحمایتی که می‌کشیدند، اتخاذ تصمیمات ناقص و خنثی کننده بود که بدلیل ندیدن یک حلقه، زنجیره زحمات از هم می‌گسست و بی اثر می‌ماند و بهمین دلیل مردم همچنان قربانی لجام گسیختگی کرونا و ضعف تصمیمات ستاد ملی می‌شدند.

    عموم مردم روی این نکته بدیهی متفق‌القول بودند که اگر کرونا بی محابا مبتلا و افراد را گرفتار مرگ می‌کند، پس چرا مسسئولان ستاد ملی و شخص رئیس جمهور با این ویروس کجدارمریض برخورد می‌کنند و با تصمیم‌های نیم بندشان اینهمه مردم را گرفتار درد و رنج و مرگ می‌کنند؟!.

    همواره به گوش مخصوصاً آقای روحانی می‌رساندند که شترسواری دولا دولا ندارد یا
    زنگیه زنگ یا رومیه روم؛ اما البته آنچه که بجایی نمی‌رسید فریاد مردم بود که چه بسا خوشایند عده‌ای نیز بود و سرنا را از سرگشادش می‌دمیدند، غافل از اینکه مردم قضاوت‌گران هوشیار هستند و بسیار می‌فهمند و پی به اغراض و امراض آنها می‌برند.

    انتظار طبیعی مردم در دوره آقای رئیسی، اتخاذ تصمیم‌های معقول و منطقی در همه عرصه‌ها بویژه عرصه‌های راهبردی همچون کرونا، اقتصاد، فرهنگ و…، است، یعنی همین تصمیم تعطیلی برای قطع زنجیره گردش، تحرک و مبتلاءسازی کرونا از طریق ممنوعیت کامل سفر، اعم از بین استانی و بین شهری است؛ چراکه اگر در زنجیره تصمیم‌ها، تنها یک حلقه، فقط یک حلقه، که ممنوعیت سفر و به حداقل رسانی تحرک و جابجایی مردم مورد غفلت یا بی اعتنائی قرار گیرد، منظومه تصمیم‌ها و زحمات همه دست‌اندرکاران بی فایده می‌شود و عوارض سوء آن، دو هفته بعد در قالب افزایش ابتلا و مرگ جانباختگان خود را نشان خواهد داد آنچنانکه این روزها شاهد اثرات کاملاً خطای تصمیم آقای روحانی در تعطیلات ۶ روزه بدون ممنوعیت سفر هستیم که آمار قربانیان به بالای ۶۰۰ نفر در روز بالغ شد و چه ضایعه‌ی اسفناک و تاثرآمیزی!!.

    در دوره آقای رئیسی، اعطای اختیار به استانداران در اتخاذ تصمیم بویژه برای موضوع کرونا، که به اقتضاء شرائط و مصالح استان خود قادر به تصمیم‌گیری هستند، در خور تحسین و امیدواری است که جای تشکر از آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور دارد.

    حلقه مفقوده تصمیم صحیح ستاد مقابله به ریاست آقای رئیسی، تاخیر ۲۴ ساعته اعلام تعطیلی و ممنوعیت سفر با اعمال این ممنوعیت بود که مردم عازم سفر بار و بندیل سفر را بسته و به جاده زدند و براساس اعلام، حداقل ۱۴۰ هزار خودرو تنها از تهران خارج شدند. این عدم هماهنگی بین اعلام با اعمال ممنوعیت، مردم را شتاب‌زده راهیِ سفر کرد و باز هم آن آش و همان کاسه. نکته امیدبخش، اعمال قاطع تصمیم در بازگرداندن و جریمه کردن آنانی است که به تذکرها توجه نکردند، است.

    حلقه دیگر مفقوده، بستن راه سفر و باز گذاشتن پارک‌ها و بوستان‌هاست که باز هم در درون شهرها امکان انتقال و گردش ویروس فراهم شده است.

    شاید بتوان برای اولین تصمیم‌گیری ستاد ملی در دوره آقای رئیسی، این چند نقص را توجیه کرد و امید داشت که برای موارد بعدی در همه حوزه‌ها، اعم از کرونا و یا…، جامع‌نگری در اتخاذ و اعمال بموقع تصمیم‌ها به طور دقیق رعایت شود تا زحمات به بار بنشیند و ضایعه‌ای متوجه کسی نشود. ان‌شاءالله

    برچسب ها :