پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22423
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بارش باران در بیش از ۱۰ استان/ کاهش دمای هوا از هفته آینده

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در بیش از ۱۰ استان کشور، از کاهش دما در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، اظهار کرد: امروز (۲۰ مرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در قزوین، البرز  تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس ‌پیش‌بینی می‌شود.

    وی ادامه داد: فردا و جمعه (۲۱ و ۲۲ مرداد) در مناطقی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

    به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

    ضیاییان ضمن بیان اینکه از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی دارد، گفت: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. طی این مدت دریای عمان نیز مواج است.

    مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (۲۲ مرداد) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با بیشینه دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

    برچسب ها :