پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21908
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    سرپرست توزیع نیروی برق مازندران خبر داد

    پایان خاموشی‌های روزانه مشترکین خانگی برق در مازندران/ مدیریت مصرف برق از سوی صنوف و صنایع الزامی است

    سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به پایان قطعی روزانه برق مشترکین خانگی در مازندران، گفت: مدیریت مصرف از سوی مردم، صنایع و صنوف در شرایط فعلی بسیار مهم است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، سیدکاظم حسینی کارنامی در گفت‌وگویی اظهار کرد: فعلا خاموشی‌های روزانه مشترکین خانگی برق در مازندران قطع شده است.

    وی افزود: دولت در جلسه اخیر تصویب کرد که صنایع فولادی و سیمانی در سطح کشور که مصرف برق بالای ۳ مگاوات دارند، ظرفیت فعالیت‌شان را به ۱۰ درصد برسانند.

    سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران، خاطرنشان کرد: لذا با این تمهید، فعلا خاموشی برای مشترکین خاموشی نخواهیم داشت و لذا فعلا به هیچ وجه برای مشترکین خاموشی، قطعی برق نمی‌دهیم.

    این مسئول، ادامه داد: ابته تنها در یک صورت احتمال قطعی برق برای مشترکین خاموشی وجود خواهد داشت و آن اینکه اگر فرکانس کل کشور از یک سقفی پایین‌تر بیاید، به ناچار مجبور می‌شویم در یک مقطعی به مشترکین خانگی خاموشی بدهیم.

    حسینی کارنامی بیان کرد: لازم به ذکر این نکته است که اگر گاها در منطقه و یا محله‌ای به صورت موردی شاهد خاموشی‌هایی شویم به دلیل اتفاقات برق است؛ یعنی به دلیل سوختگی فیوز و یا اشکالات ترانس است که همکاران ما سریعا آن را بر طرف خواهند کرد و این خاموشی‌ها، از روی برنامه و از سمت ما نیست.

    وی اعلام کرد: مجددا تاکید می‌کنم فعلا خاموشی برای مشترکین خاموشی نداریم مگر اینکه فرکانس کل کشور از ۴۵ هزار هرتز پایین‌تر بیاید و به ناچار قطعی‌ها را در برخی استان‌های کشور خواهیم داشت که این امر با این تمهید برای صنایع، به ندرت پیش خواهد آمد.

    سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران، تصریح کرد:مدیریت مصرف از سوی مردم، صنایع و صنوف در شرایط فعلی بسیار مهم است و از تمامی مشترکین تقاضا داریم نهایت همکاری را در مدیریت مصرف برق داشته باشند.

    این مسئول افزود: مردم در استفاده از کولرها غالبا از زیر ۲۵ درجه استفاده می‌کنند و اگر همه شهروندان مازندرانی، درجه کولر را بالای ۲۵ درجه تنظیم کنند و از وسایل پر مصرف پس از ۱۲ شب استفاده کنند، ما می‌توانیم مدیریت مصرف داشته باشیم.

    حسینی کارنامی با اشاره به یک میلیون و ۴۸۰ هزار مشترک برق در استان، عوان کرد: در استان مازندران، ۷۵ درصد از مشترکین ما خانگی، کمتر از یک درصد صنعتی و مابقی کشاورزی و سایر مصارف هستند.

    وی در خصوص اینکه آیا قطعی‌ها در بخش صنعت مرتفع شده است یا خیر، پاسخ داد: به طور کلی دو صنعت هستند که خاموشی دارند و محدود به صنایع فولادی و سیمانی می‌شوند که به طور مثال در مازندران کارخانه‌هایی نظیر سیمان نکا، سیمان کیاسر و چند کارخانه دیگر مشمول این محدودیت‌ها می‌شوند که مصرف آن‌ها بالای ۴۰ مگاوات است که باید به مدت ۳ هفته آینده با ظرفیت ۱۰ درصد کار کنند و ما بقی صنایع باید از ۱۲ ظهر تا ۲۱ با مدیریت مصرف برق، فعالیت داشته باشند.

    برچسب ها :