پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21880
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    دبیر هیأت نظارت انتخابات مازندران خبر داد

    آغاز رسیدگی به شکایات و تخلفات انتخابات شوراها در مازندران/بررسی‌ها تا ۲ هفته دیگر ادامه دارد

    دبیر هیأت نظارت انتخابات شورای شهر و روستاهای مازندران از آغاز رسیدگی به شکایات و تخلفات انتخابات شوراهای شهر و روستا در مازندران خبر داد و گفت: این بررسی‌ها تا اعلام نتایج نهایی رسیدگی و جمع بندی نهایی به مدت ۱۵ روز به طول خواهد انجامید.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، سیدعلی سلیلی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت بررسی شکایات نامزدها و تخلفات انتخابات  شوراهای شهر و روستاهای مازندران اظهار کرد: از هفتم تیرماه، رسیدگی به شکایات مربوط به روستا‌ها در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و تخلفات و شکایات مربوط به شورا‌های شهر در هیات عالی استان آغاز شد.

    وی افزود: این بررسی‌ها تا اعلام نتایج نهایی رسیدگی و جمع بندی نهایی به مدت ۱۵ روز به طول خواهد انجامید و در نهایت، به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

    دبیر هیأت نظارت انتخابات شورای شهر و روستاهای مازندران، خاطرنشان کرد: شکایات زیادی پس از اعلام نتایج آرا به دست هیأت نظارت رسیده است که برخی از این شکایات با مستنداتی هم همراه است که بیشترین شکایات و تخلف در بحث خرید و فروش آرا است.

    سلیلی ادامه داد: تاکنون ابطال صندوق نداشتیم و در حال رسیدگی هستیم و باید ببینیم در بررسی‌ها آیا تخلفات منجر به ابطال وجود دارد یا خیر.

    وی تصریح کرد: ما تا حصول نتیجه و جمع بندی نهایی، هیچ اظهار نظری در خصوص احتمال تغییر در اسامی منتخبان نمی‌توانیم کنیم و باید برای اظهار نظر تا پایان مهلت قانونی، فرصت بدهید.

    گفتنی است در انتخابات اخیر، تعداد ۴ هزار و ۱۶۲ شعب اخذ رای در مازندران مربوط به شوراهای اسلامی بود که شامل یک‌هزار و ۱۵۱ شعبه شهری و دو هزار و ۶۳۱ شعبه روستایی بود؛ با توجه به گستردگی استان مازندران تعداد ۴۹۸ صندوق اخذ رای سیار شورا در این انتخابات وجود داشت که در  ۲۶۸ شعب اخذ رای  شورا  انتخابات به صورت مکانیزه برگزار شد.

    بنابر آخرین گزارش ستاد انتخابات مازندران  یک‌هزار و ۵۱۶ نفر داوطلب شورای اسلامی شهری برای ۳۳۶ کرسی اصلی و ۱۴ هزار و ۵ نفر نیز داوطلب روستایی برای ۷ هزار و ۶۸۳ کرسی اصلی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با هم رقابت کردند.

    برچسب ها :