پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21807
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ خرداد, ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد:

    کشف کلاهبرداری اینترنتی ۵۴۵ میلیونی در مازندران

    رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری متهم به کلاهبرداری ۵۴۵ میلیون ریالی با جعل آگهی فروش لباس در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سامع خورشاد اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا با در دست داشتن مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام) با درج آگهی جعلی فروش لباس و پوشاک، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزان‌تر از بازار در شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری شده است، گفت: مأموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

    رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان در سطح کشور در پوشش شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام) بنام گالری یلدا تا این لحظه اعتراف کرد.

    خورشاد ارزش ریالی کلاهبرداری این متهم را بیش از ۵۴۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

    وی به شهروندان هشدار داد: قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا نکنید زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.

    برچسب ها :