پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21473
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    وضعیت مطلوب ذخایر خونی در مازندران

    مدیرکل انتقال خون‌مازندران از تسهیل شرایط اهدای خون در محدودیت های کرونایی و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخایر خونی مازندران مطلوب است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، دکتر ذوالفقار تقوی در گفت‌وگویی با اشاره به آمار اهدای خون از اول فروردین۱۴۰۰ تا ٣ اردیبهشت اظهار کرد: در طول این مدت، ۱۳ هزار و ۳۸۸ نفر در کل استان مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۶ نفر اهدای خون داشتند.

    وی در پاسخ به اینکه میزان ذخایر خونی در مازندران به چه صورتی است، گفت: وضعیت اهدای خون در استان به نسبت خوب بوده و وضعیت ذخایر خونی مطلوب است.

    مدیرکل انتقال خون‌ مازندران با تاکید بر این که نیاز به خون روزانه و همیشگی است، تاکید کرد: نیازمند این هستیم که مردم هر روز و به صورت تدریجی برای اهدای خون مراجعه داشته باشند، چرا که عمر فرآورده‌های خونی کوتاه بوده و مدت زمان نگهداری آن نیز محدود است.

    تقوی با اشاره به اینکه با اهدای یک واحد خون جان ۳ نفر را می توان نجات داد، خاطرنشان کرد: در همین راستا در ماه رمضان مراکز انتقال خون در شیفت صبح و بعد از افطار فعال هستند.

    وی با اشاره به محدودیت منع تردد شبانه گفت: در منع تردد شبانه و محدودیتی برای اهدا کنندگان خون نیست و با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور انجام شده مقرر شد اهدا کنندگان خون جریمه نشوند و در این هماهنگی لیست اهدا کنندگان خون به همراه کد ملی و پلاک خودروی آنها به همراه تاریخ و ساعت مراجعه در پایان هر هفته به پلیس راهور اعلام می‌شود تا جریمه برای آنها لحاظ نشود و درصورت جریمه به حذف آن اقدام می‌شود.

    مدیرکل انتقال خون‌ مازندران درباره رعایت پروتکل ها در فرآیند انتقال خون نیز، اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی به شدت در فرآیند انتقال خون رعایت می‌شود و در پروسه انتقال خون وسایل به صورت یک بار مصرف بوده و استریل است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

    تقوی افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر بیمار خاص در استان مازندران داریم که به صورت مداوم خدمات رسانی به آنها انجام می‌شود.

    برچسب ها :