پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21210
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ اسفند, ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    افزایش مهاجرت معکوس به روستاها در مازندران

    استاندار مازندران گفت: با تقویت زیرساخت‌های توسعه، این استان به لحاظ ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از جمله استان‌های پیشر و موفق در سطح کشور است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ابسنا ، احمد حسین‌زادگان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در محل استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه با اجرا و تکمیل طرح های عمرانی در دست اقدام، تحول بسیار بزرگی در منطق روستایی مازندران ایجاد می‌شود، اظهار کرد: در صورت افزایش و تخصیص کامل اعتبارات مربوط به توسعه مناطق روستایی، علاوه بر بهبود وضع معیشتی روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری، شاهد ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق خواهیم بود.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان مازندران بویژه در بخش کشاورزی، تصریح کرد: با همت دولت تدبیر و امید، طرح‌ های بسیار بزرگی در بخش کشاورزی استان تکمیل و یا در دست اقدام است که توسعه واحدهای گلخانه‌ای به عنوان یک طرح بسیار موفق و پرداخت تسهیلات مورد نیاز به فعالان این عرصه تنها نمونه کوچکی از توجه دولتمردان در این بخش است.

    حسین زادگان از توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در مازندران به عنوان یک ظرفیت عظیم در ایجاد اشتغال پایدار نام برد و گفت که با تلاش‌ها و اقدام‌های صورت گرفته، مجوز کشت محصولات گلخانه ای در ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شرق استان صادر شده است.

    استاندار مازندران، از توسعه کشت واحدهای گلخانه‌ای، مجتمع‌های دامی، فرش دستبافت و بومگردی به عنوان ظرفیت‌های فراوان استان در ایجاد اشتغال پایدار در این استان نام برد و افزود: در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، علاوه بر ایجاد طرح‌های اشتغالزا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، شاهد بهبود وضع معیشتی مردم در این مناطق خواهیم بود.

    حسین‌زادگان بر لزوم تهیه و تدوین طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت که در صورت تحقق این مهم، علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های توسعه، گام های اساسی در راستای بهبود وضع معیشتی مردم برداشته خواهد شد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران هم در این نشست با بیان اینکه در پنج مرحله و در قالب بسته‌های حمایتی و غیرحمایتی برای ایجاد طرح‌های اشتغالزا در روستاهای مازندران ۶۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است ،گفت که از سال ۹۷ تاکنون به سه هزار و ۹۰۰ طرح اشتغالزا در مناطق روستایی مازندران، ۴۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

    مهدی رازجویان افزود که این میزان تسهیلات به طرح‌های مختلف اشتغالزا از جمله در بخش کشاورزی، دامپروری، توسعه واحدهای گلخانه‌ای و دیگر زمینه های اشتغال روستایی پرداخت شده است که در نوع خود بی‌نظیر و یا کم سابقه بوده است.

    وی بر لزوم تسهیل‌گری در روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا تاکید کرد و افزود: در صورت تحقق این مهم و تخصیص کامل منابع مالی مورد نیاز، تحول بسیار بزرگی بویژه در بخش اشتغال مناطق روستایی مازندران ایجاد می‌شود که این خود نوید بخش آینده‌ای روشن برای مردم این استان است.

    ۲۲۰ هزار میلیارد ریال برای آبادانی مناطق روستایی هزینه شد

    محمد امید در جلسه کارگروه اقتصادی، معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران در ساری افزود: از مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته، ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تنها در طی سه سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه در مناطق روستایی کشور سرمایه گذاری شد.

    وی رویکرد اصلی دولت را ایجاد زیرساخت‌های توسعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اعلام کرد و گفت: با همت دولت تدبیر و امید، ضریب برخورداری جمعیت روستایی کشور از شبکه گازرسانی از ۳۰ درصد اکنون به ۸۰ درصد، ایجاد مجتمع های آبرسانی از ۴۰ به ۷۶ و توسعه بخش ” آی تی ” نیز از ۱۵ درصد به بیش از ۹۴ درصد افزایش یافته است.

    امید توضیح داد: در دولت تدبیر و امید طرح‌های بسیار مهمی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های توسعه در مناطق روستایی کشور عملیاتی شده و یا در دست اقدام است که با تکمیل آنها، شاهد تحول بسیار بزرگی خواهیم بود.

    وی ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کشور را از جمله اقدام های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و با بیان اینکه رییس جمهوری نیز بر ایجاد و تقویت زیرساخت‌های توسعه در مناطق محروم تاکید ویژه ای دارد، گفت: با همت دولت تدبیر و امید و با طرحهای عملیاتی شده، نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور از ۸.۷ به ۷.۴ دهم درصد کاهش یافته است و سهم دستگاه ها نیز برای تحقق این مهم از پنج درصد اکنون به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

    معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت : تا سال ۹۵، نرخ مهاجرت روستاییان در سال حدود یک درصد بود که با همت دولت تدبیر و امید در ایجاد زیرساخت‌ها، اکنون به یک دهم درصد کاهش یافته است.

    امید، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری را نتیجه اثرات مثبت توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد طرح‌های اشتغالزا در مناطق محروم  کمتر توسعه یافته دانست و افزود: دولت تدبیر و امید نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی کشور اهتمام ویژه ای دارد و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد کرد.

    معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین از بیمه رایگان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از روستاییان سراسر کشور خبر داد و گفت که تمام اعتبار مورد نیاز این طرح از محل منابع دولتی تامین و پرداخت شده است.

    وی با اشاره به اقدام دولت تدبیر و امید در ساخت واحدهای مسکونی در روستاهای کشور ، افزود : طرح ساخت حدود ۳۲ هزار واحد مسکونی با ۴۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در مناطق روستایی، از جمله طرح های مهم و در دست اقدام است.

    معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف در مازندران ، گفت: مازندران در ارتباط با اجرا و تکمیل طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی، از جمله استان های پیشرو و موفق است.

    وی افزود: نظام اسلامی در تداوم خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته طی چند سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است که نمونه عینی آن را می‌توان در اجرای طرح‌های موفق اشتغالزا بویژه در بخش کشاورزی و واحدهای دامداری در فعالیت دولت تدبیر و امید در مازندران مشاهده کرد.

    برچسب ها :