پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20918
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ بهمن, ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد:

    آغاز ساخت ۱۰۰۰ مسکن محروم روستایی در مازندران

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: برای نخستین‌بار در استان و پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی، ساخت یک‌هزار مسکن محرومین روستایی را آغاز کرده‌ایم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در گفت‌وگویی اظهار کرد: برای نخستین‌بار در استان مازندران و پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، ساخت یک‌هزار مسکن محرومین روستایی را آغاز کرده‌ایم.

    وی افزود: با همت خیرین، اصحاب رسانه و مراکز نیکوکاری در استان مازندران توانستیم به عنوان تنها استان در سطح کشور، کل نیاز تبلت دانش آموزان را تامین کنیم و توانستیم تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند را تامین کنیم.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، خاطرنشان کرد: در حالی که کل خیرین استان مازندران، ۱۴۰۰ تبلت را برای دانش آموزان نیازمند استان خریداری و فراهم کردند، یک خیر هم استانی با مشارکت ۵۰ درصدی کمیته امداد، توانست ۵ هزار تبلت مورد نیاز این دانش آموزان را خریداری کند.

    عالیشاه با بیان اینکه در استان مازندران دو هزار و ۸۰۰ یتیم و ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار لاعلاج وجود دارد؛ عنوان کرد: اعتبارات کمیته امداد استان بسیار محدود است و ما باید از تمام ظرفیت‌های استان برای مشارکت و مساعدت خیرین استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین خدمت را در اسرع وقت به خانواده‌های نیازمند ارائه دهیم.

    وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در مازندران، ادامه داد: نباید بگذاریم خانواده‌های نیازمند استان در پشت نوبت ارائه خدمت قرار بگیرند و باید برای کوتاه‌تر کردن زمان این فرآیند مبارک و خداپسندانه، اقدام به تاسیس مراکز نیکوکاری در محلات مختلف استان کردیم.

    مدیرکل کمیته امداد مازندران، اعلام کرد: طی ایام دهه فجر، بیش از ۵ هزار طرح اشتغال در استان به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار درنظر گرفته شده برای تحقق این امر، ۲۰۶ میلیارد تومان است که بیش از ۸۵ درصد آن جذب شده است.

    عالیشاه با بیان اینکه فقر مازندران زیر لوای سبز استان پنهان است؛ یادآور شد: بر اساس پایش فقری که انجا داده‌ایم این نتیجه حاصل شد که هر یک نفر در استان مازندران برای اینکه حداقل غذای خود را تامین کند، باید ماهانه ۷۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد که تحقق این امر نیازمند یک تلاش مضاعف و کار جهادی و انقلابی دارد و همگان باید به میدان بیایند.

    وی بیان کرد: سرانه کمیته امداد برای جهیزیه، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در حال حاضر، نمی‌توان با ان حتی یک جارو برقی خرید کرد، اما اکنون به کمک خیرین، حمایت اصحاب رسانه و مردم استان، سرانه جهیزیه استان مازندران به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

    مدیرکل کمیته امداد مازندران، متذکر شد: نقش اصحاب رسانه در افزایش مشارکت مردم و خیرین و همچنین کاهش فقر و محرومیت، نقش پررنگ و اثرگذاری است و از اصحاب رسانه انتظار داریم به انعکاس مشکلات فقر و کمک خیرین، بپردازند.

    برچسب ها :