پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20914
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ بهمن, ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس بنیاد مستضعفان:

    تمام املاک غصب‌شده توسط پهلوی را به مردم باز می‌گردانیم

    رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر بازگرداندن تمام املاک غصب شده توسط پهلوی به مردم گفت: هیچ دیکتاتوری مثل پهلوی برای غصب املاک جنایت نکرد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سید پرویز فتاح، با‌ اشاره به بازگرداندن بیش از ۱۰۰هزار سند از اسناد مصادره شده مردم توسط خاندان پهلوی به مالکان اصلی‌اش گفت: در اسناد ثبتی املاک رضاخان، ۴۴ هزار روستا و قصبه به‌صورت شش‌دانگ به نام خاندان پهلوی زده شده بود و امروز این املاک با دستور مقام معظم رهبری از سوی بنیاد مستضعفان به مالکان اصلی‌اش بازگردانده شده است.

    وی با بیان اینکه  هم‌اکنون ۱۰۰ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مالکان اصلی‌اش واگذار شده گفت: ما تا واگذار شدن آخرین سند به مالکان اصلی این املاک، این مسیر را ادامه می‌دهیم و تصور می‌کنیم بخش عمده این املاک تا پایان ۱۴۰۰ به مردم واگذار می‌شود.

    رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: ارزش این املاک واگذار شده به نرخ امروز، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و طولانی شدن روند بازگرداندن اسناد این املاک به مردم عمدتاً به دلیل زمان بر بودن و سخت بودن فرایند تفکیک این اراضی است که روال قانونی نسبتاً زمان بری دارد.

    فتاح در ادامه با تأکید بر احقاق حق مردم در بنیاد مستضعفان گفت: ما نسبت به حق مردم درباره املاک بنیاد مستضعفان که در اختیار برخی افراد و ارگان‌ها است حساسیم و اگر فرد یا افرادی بدون اخذ مجوزهای لازم و پرداخت حقوق قانونی، این املاک را در اختیار دارند، حتما طبق قانون برخورد لازم را برای پیگیری این موارد انجام خواهیم داد.

    به گفته وی تا امروز ۱۱ هزار پرونده توسط بنیاد مستضعفان به قوه قضائیه ارسال شده است و بنیاد مستضعفان پیگیر احقاق حقوق این املاک است.

    برچسب ها :