پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20756
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ بهمن, ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    طی چند روز گذشته انجام شد؛

    برف‌روبی ۷ هزار و ۶۳۰ کیلومتر از راه‌های مازندران

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در چند روز گذشته با تلاش خستگی‌ناپذیر راهداران بیش از ۷ هزار و ۶۳۰ کیلومتر از راه‌های مازندران برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، عباسعلی نجفی در گفت و گویی با بیان اینکه در چند روز گذشته با تلاش خستگی‌ناپذیر راهداران بیش از ۷ هزار و ۶۳۰ کیلومتر از راه‌های مازندران برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است، اظهار کرد: با توجه به شروع بارش شدید برف و کولاک از ساعت ۱۰ شب یکم بهمن در سطح محورهای ارتباطی استان (اعم از محورهای کوهستانی و دشتی)، عملیات راهداری زمستانی با تمامی امکانات و تجهیزات در سطح محورهای برفگیر آغاز و به طور شبانه روزی ادامه داشت.

    وی افزود: در طول ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران ۲۲ راهدار خانه فعالیت کرده که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت‌کوش در قالب ۳۳ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۷۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول هستند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی مذکور بیش از ۶ هزار و ۷۵۰ تن نمک آسیابی و مصالح مصرف شد، بیان کرد: علاوه بر راه‌های اصلی و فرعی بیش از  یک هزار ۷۵۰ روستا (یک هزار و ۱۱۵ روستا دارای سکنه) در مازندران درگیر برف شده که عملیات بازگشایی راه‌های ارتباطی آنها در حال انجام است.

    نجفی استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست و گفت: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سطح راه‌های استان باشیم.

    وی بیان کرد: بیشترین بارش در مناطق مرکزی و شرقی استان بوده که با حضور مستمر و شبانه روزی مدیران بر اساس برنامه ریزی قرارگاه راهداری زمستانی این اداره کل مدیریت شد.

    مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ‌گویی به مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان است.

    برچسب ها :