پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20582
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۶ دی, ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تخم‌مرغ پر کشید؛

    پای لنگ تولید، نظارت و توزیع در بازار کالاهای اساسی/هر شانه تخم‌مرغ به ۴۷ هزار تومان رسید!

    پای لنگ تولید، نظارت و توزیع در بازار موجب شده است تا قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها با جهش چند پله‌ای نسبت به هفته‌های گذشته، به نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی برسد و تاوان این مشکلات از جیب مردم پرداخت شود!

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، بررسی‌ها از بازار مازندران نشان می‌دهد که قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها با جهش چند پله‌ای نسبت به هفته‌های گذشته به نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی رسیده است.

    این در حالی‌است که متولیان بازار و همچنین وزارت جهاد کشاورزی، حداکثر قیمت فروش هر شانه تخم مرغ را ۳۴ هزار تومان اعلام کرده‌اند و فروش با نرخ‌های بالاتر را گران ‌فروشی می‌دانند.

    کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص قیمت امروز هر شانه تخم مرغ در بازارهای مازندران می‌گوید: قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی در بازار استان به ۴۷ هزار تومان رسیده است.

    وی افزود: با وجود رفع مشکل نهاده‌ها اما همچنان قیمت تخم مرغ روند صعودی دارد.

    رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: هر دانه تخم مرغ در بازار به بیش از ۱۵۰۰ تومان رسیده است.

    هاشمی ادامه داد: امروز قرار است در بحث دولتی و عرضه تخم مرغ یک سری اتفاقاتی بیفتد که جلوی این روند صعودی گرفته شود.

    وی اعلام کرد: مصرف تخم مرغ در این فصل از سال همچون ادوار گذشته افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که کمبود تولید، موجب برهم خوردن تعادل میان کفه عرضه و تقاضا شده است.

    رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران، عنوان کرد: قیمت مرغ در بازار همچنان ثبات خود را حفظ کرده است و با قیمت هر کیلو ۲۱ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

    بر اساس این گزارش، به طور کلی افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی در بازار تحت تاثیر سه عامل تامین، توزیع و نظارت است و در حال حاضر، پای هر سه گزینه می‌لنگد و تاوان این مشکلات را باید مردم بپردازند!