پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20343
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ دی, ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > ورزشی
  •   

    زمان شهرآورد ۹۲ در دسترس نیست!

    حضور پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا و لغو برخی دیدارهای لیگ برتر به دلیل ابتلای بازیکنان تیم ها به کرونا، باعث شده تا کماکان زمان برگزرای دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر در هاله ای از ابهام باشد.

    به گزارش رامسر نوین به نقل از ایسنا، حضور پرسپولیس در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا و مراحل پیش از آن زمانبندی صورت گرفته برای سازمان لیگ را با چالش جدی مواجه کرد و کار را تا جایی پیش برد که سه دیدار این تیم مقابل تیم های فوتبال نساجی مازندران، ذوب آهن و سپاهان به تعویق بیافتد.

    هرچند زمان دیدارهای این تیم مقابل نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان به ترتیب قرار است پنجم و دهم دی ماه سال جاری برگزار شود اما در مورد زمان دیدار این تیم مقابل سپاهان هنوز اطلاع رسانی از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران صورت نگرفته است.

    توجه به خواسته استقلالی‌ها

    دهم آذر پرویز مظلومی، سرپرست باشگاه استقلال عنوان کرده بود که باید دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که به دلیل حضور پرسپولیسی‌ ها در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا زمان نامعلومی مقابل آن از سوی سازمان لیگ درج شده بود برگزار شود تا استقلال در هفته هشتم مقابل پرسپولیس به میدان برود.

    سهیل مهدی، سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد که پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های معوقه را برگزار خواهیم کرد و پس از آن نیز سراغ شهرآورد خواهیم رفت.

    دل به دل پرسپولیس

    مسئولان باشگاه پرسپولیس در آستانه دیدار مقابل نساجی مازندران با سازمان لیگ و باشگاه نساجی برای تغییر محل بازی این دو تیم از قائم‌شهر به تهران نامه ‌نگاری کردند تا دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی و بازی برگشت در قائم‌شهر برگزار شود؛ درخواستی که از سوی باشگاه نساجی برای تغییر میزبان و مهمان در بازی رفت و برگشت رد و اعلام شد با اجرای پروتکل‌های بهداشتی پذیرای پرسپولیس در قائم‌شهر خواهد بود.

    باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ درخواست کرده بود تا به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجتناب از سفر به این شهر و نیز زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی، دیدار این تیم برابر نساجی مازندران در تهران برگزار شود که مورد پذیرش باشگاه نساجی قرار نگرفت و در نهایت سازمان لیگ به منظور همراهی با پرسپولیس، رای به لغو این دیدار داد.

    ابهام در مورد پرسپولیس – ذوب‌آهن

    دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان در هفته ششم لیگ برتر در حالی لغو شد که طبق اعلام این تیم اصفهانی تعداد بازیکنان مبتلای این تیم به ویروس کرونا هفت نفر بوده است یعنی باید بر اساس قانون ۵+۱۱ دیدار این دو تیم برگزار می شد!

    بر اساس اعلام مسئولان باشگاه ذوب‌آهن به خبرنگار ایسنا، تعداد مبتلایان این تیم به ویروس کرونا قبل از دیدار مقابل پرسپولیس به هفت نفر کاهش یافت و درست شب قبل از بازی بود که به صورت غیر رسمی به ذوب آهنی ها اعلام شد دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر برگزار نخواهد شد، آن هم در شرایطی که کاروان ذوبی‌ها در تهران حضور داشتند!

    سوالی که در مورد تصمیم سازمان لیگ برتر فوتبال ایران وجود دارد این است که دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن با استناد به کدام قانون لغو شده است؟ آیا تعداد بازیکنان غیر مبتلای این تیم به ویروس کرونا کمتر از عدد تعیین شده بر اساس قانون ۵+۱۱ بوده است؟ یا دیدار مربوطه به دلیل مصلحت اندیشی ناشی از احتمال ابتلای بازیکنان پرسپولیس قبل از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو شده است؟ موضوعی که آنقدر مبهم و نامشخص است که حتی صدای پرسپولیسی ها را درآورد و خواستار ۳ بر صفر شدن نتیجه دیدار این تیم مقابل ذوب آهن هستند.

    سازمان لیگ چه خواهد کرد؟

    سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال با اشاره به همکاری های صورت گرفته با پرسپولیسی ها بیان کرد که این تیم نیز باید در برهه زمانی کنونی همکاری لازم را به منظور اجرای برنامه زمانبندی جدید سازمان لیگ داشته باشد. به این ترتیب پرسپولیسی ها به احتمال فراوان باید در بازه زمانی ۱۲ روزه سه دیدار خود را مقابل تیم های فوتبال نساجی، ذوب آهن و سپاهان برگزار کنند که به نوعی برای این تیم قبل از شهرآورد بسیار پرفشار خواهد بود.

    از سوی دیگر استقلالی ها نیز به دلیل اینکه اعلام کرده اند قبل از برگزاری دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان به مصاف سرخپوشان نخواهند رفت احتمال بسیار زیاد در همین بازه زمانی که دیدارهای پرسپولیسی ها برگزار می شود مسابقه ای نخواهند داشت و در نهایت باید به مصاف رقیب سنتی خود در شهرآورد پایتخت بروند.

    باید منتظر ماند و دید سازمان لیگ برتر فوتبال که عنوان کرده تا پایان هفته جاری برنامه زمان بندی لیگ برتر را تا پایان هفته ۱۵ اعلام می کند چه تصمیمی در ارتباط با زمان دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان و نیز استقلال و پرسپولیس اتخاذ خواهد کرد؛ تصمیمی که بدون شک با چالش هایی از سوی مدیران و هواداران این تیم ها همراه خواهد بود.